tiistai 13. marraskuuta 2018

Liikuntaharrastukset kannattaa monen syyn takia

Maanantaina vihdoin tein sen! Aloitin sen! Olen tosi kauan miettinyt kannattaisiko tuo aloittaa ja miettinyt rohkenisinko tuon aloittaa, mutta vihdoin kokosin rohkeuteni rippeet kasaan ja aloitin. Aloitin nimittäin sählyn harrastamisen.

Koitan käydä kerran viikossa sellaisessa mielenterveyskuntoutujille tarkoitetussa klubitalossa. Tällä klubitalolla on joka maanantai sählyryhmä. Minä olen sitten ollut jo pitkään aikeissa aloittaa tuolla sählyryhmässä käymisen mutta aina se on jäänyt, eiliseen asti.

Olen aikeissa ollut aloittaa sählyn pelaamisen kun tykkään sählystä. Se on hyvä vaihtoehto päästä pelaamaan hiukan jääkiekkoakin muistuttavaa lajia meille jotka emme osaa luistella. Se on humoristisesti sanottuna hiukan köyhän miehen jääkiekkoa. Olen aina pitänyt sählystä ja haaveillut siitä että saisin aloittaa myös sählyn pelaamisen ja kun sain tietää että Klubitalolla on joka maanantai sählyryhmä niin olen siitä lähtien miettinyt ja miettinyt kananttaisiko tuolla aloittaa käymään. No maanantaina vihdoin aloitin.

Kuvan mahdollinen sisältö: ainakin yksi henkilö, ihmiset urheilevat, koripallokenttä, kengät ja sisätila

Meiltä lähti täältä Länsituulesta isompi ryhmä sählyä pelaamaan eilen. Se auttoi minua. Minunkin oli helpompi mennä tuonne isommalla ryhmällä kuin yksinäni. Me mennään aina joka maanantai tuonne sählyä pelaamaan täältä Länsituulesta oikein isommalla jengillä. Se ehkä auttaa minua jatkossakin eikä innostukseni pääse lopahtamaan. On helpompaa mennä tuonne sählyryhmään tutulla porukalla kuin yksinään.

Sählyä kannattaa harrastaa. Se on sosiaalinen laji ja se on vauhdikas laji, lajin parissa saa paljon liikkua ja juosta, kunto kasvaa. Ja sähly on hauskaa. Omaan rohkeuteeni aloittaa sählyn pelaaminen varmasti vaikutti aiemmat kokemukseni. Kerran muutama vuosi sitten olin yhden hattulalaisen salibandyjengin harjoituksisa mutta siellä en oikein pärjännyt ja en ollut tervetullut sinne enää uudestaan.

Mutta tänne Klubitalon sählyryhmään olen tervetullut uudelleenkin. Ja minullahan sujui eilen ihan hyvin sählyn pelaaminen. Tein ainakin maalin ja syötin toisen sekä vähintään edesautoin kolmannen meidän joukkueen maalin syntymistä. Ja eikä kuntoni niin huono ollutkaan kuin olin pelännyt. Jaksoin hyvin juosta muiden mukana ja olla pelissä mukana.

On kivaa ja tärkeääkin että minulla on nyt melko paljon liikunnallisia harrastuksia. Tänään joka tiistaiseen tapaan menen taas sinne liikuntakerhoonkin. Olen tänä syksynä käynyt joka tiistai sellaisessa liikuntakerhossa tuossa lähistöllä sijaitsevassa Elenia-areenassa. Tuolla liikuntakerhossa joka tiistai vain laji vaihtuu. Siellä on joskus myös sählyä, joskus futsalia, joskus ollaan kuntosalilla ja joskus pelataan sulkapalloa.

Se on hyvä että minulla on nykyään tosiaan melko paljon liikunnallisia harrastuksia. Oli suvantovaihe milloin en oikein liikkunut mutta nyt näiden harrastuksienkin myötä olen taas innostunut liikkumaan ja sehän on tärkeää, oman kunnon ja terveyden takia etenkin. Ja pelaanhan minä biljardiakin melko usein. Ja ovathan hyvät harrastukset arvokkaita myös mielenterveyden kannalta. 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!