torstai 27. kesäkuuta 2013

Mä lähden Raumalle!

Mä varasin ja järjestin tänään itselleni reissun. Mulla on ensi viikonloppuna kesän ensimmäinen ja todennäköisesti myös viimeinen viikonloppuvapaa ja päätin hyödyntää tuon vapaan oikein kunnolla.

Varasin Raumalla sijaitsevalta Poroholman leirintäalueelta mökin ensi viikonlopulle, perjantaista sunnuntaihin.

Mun piti ensin lähteä yksinäni Maarianhaminaan asti, mutta sitten rupesin jännittämään. Aristelemaan. Ja tyydyin varaamaan mökin Raumalta.

Rauma on kuitenkin Suomen sisärajojen sisäpuolella, ei tarvitse sentään risteillä ja merta sielläkin saa ihastella.

Olen aiemminkin tehnyt reissuja Raumalle ja tuonne Poroholman leirintäalueelle. Etenkin, kun aikoinaan porukoitteni kanssa kävimme muutaman kerran Rauman silakkamarkkinoilla. Silloin tuo kaupunki ja Poroholma tulivat tutuiksi.

Kenties siksi valintani reissuni kohteeksi osuikin Poroholma ja Rauma. Tiedän jo etukäteen, että siellä pitäisi olla hyvät puitteet viihtymiselle.

Ja on mulla jo jotain ohjelmaideoitakin mielessäni. Voisin käydä ihastelemassa Vanhaa Raumaa ja lähteä risteilemään Rauman saaristoon. Ihailemaan Rauman lähistöllä olevia pikkusaaria. Sekä kova juttu tulee toki olemaan myös rantasaunominen. Varasin tänään jo ensi lauantaiksi pariksi tunniksi rantasaunan.

Siinä sitä ohjelmaa ja eiköhän sitä tule myös syötyä ja juotuakin hyvin. Uskon, että tulen viettämään ihan kivan viikonlopun. Luonnon äärellä. Toivottavasti ilmat vain suosivat.

Kyllä sitä jaksaa taas ahertaa töissä ja oppikirjojensa kimpussa, kun palkitsee välillä itsensä pienellä matkalla.

Poroholma



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!