sunnuntai 7. heinäkuuta 2013

Pidä huolta terveydestäs

Veljeni kohtalo on opettanut mua. Se on osoittanut mulle terveyden ja hyvinvoinnin merkityksen.

Muita asioita sä voit aina saada lisää. Sä voit suorittaa enempi, hankkia tietoa, rahaa, valtaa ja mainetta enempi, jos sille on tarvetta.

Mut yhtä asiaa sulla ei ole kuin yks. Se on terveys. Sitä pitää vaalia huolella. Sitä ei nimittäin niin vain lisää hankitakaan, jos sen menee tärvelemään.

Musta itsestäni on tullut enempi jopa ylivarovainen terveyden kanssa. Äskenkin mulla tuli kai krapulan vuoksi sellainen fiilis yhes raflas et nyt ei oo kaikki ihan kunnossa.

Ja sitten kun tulee vähänkään sellainen olo, niin sit kantsii mielummin toimia jopa yliherkästi kuin empien.

Mä en kauaa siellä raflas nimittäin empinyt. Aloin puhumaan heti olostani ravintolan työntekijöille. Ne tilas mulle taksin sairaalan ja sit kun mä sille taksikuskillekin puhuin tilastani, niin se pysäytti taksin ja soitti ambulanssin.

Ne teki mulle ilmaisen terveystarkastuksen ja totes mulla olevan nestehukkaa. Ja kehoitti mut juomaan paljon vettä.

Niin toimin ja nyt alkaa elämä taas hymyilemään. Ja nyt istun bussissa kohti kotiani.

Terveydestään kannattaa pitää huolta. Se on arvokkain asia, jonka omistat. Ja vielä kun itte oppisin juomaan alkoholia niukemmin, niin jopas se elämä luistaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!