maanantai 29. heinäkuuta 2013

Tulihan funtsattua

Maanantaipäivän ajatuksia...

Terve mies. Kalja maistuu.

Tänään ajattelin hieman ottaa. Onhan toki maanantai, mutta mitä väliä? Tällaista on vuorotyöläisen elämä.

Tunnustan olleeni kerran ihastunut erääseen jo varattuun naiseen. En tiedä miksi, jokin vain kolahti. Kenties oli vastakaikujakin, mutta annan asian vain mennä. Nainen on kuitenkin perheellinen ja perhe on helkkarin tärkeä arvo.

Perhe, lähimmäiset ja terveys ovat loppuen lopuksi elämän tärkeimpiä arvoja. Mielummin loppupeleissä valitsisin vaimon ja pari mukulaa kuin minkään työpaikan. Asiat on pistettävä tärkeysjärjestykseen.

Työstä puheenollen... Haluan kai isona toimittajaksi. Jokin duunipesti Ylen Aamu tv:stä tai Maikkarin Huomenta Suomesta olisi aika jees. Tykkään nykyään keskustelemisesta ja se on kai yks syy miksi toimittajaksikin haluan.

Täytyy olla vain tarkkana ettei käy kuin Jari Tervolle. Unelmoi toimittajan urasta, mutta ryhtyikin kirjailijaksi.

Mun idoleita ja esikuviani toimittajina ovat ainakin Maarit Tastula, Arto Nyberg, Jaakko Selin ja Lauri Karhuvaara. Ja kenties myös Claus Andersson.

En ole ikinä nostanut mitään yhteisöä, missä olen toiminut, ylitse muiden. Kaikkialla olen ainakin melkein aina koittanut tehdä parhaani.

Ja vielä yks, melko tärkeä juttu. Selvinpäin kirjoittaminen on aina eri asia kuin 4 promillen humalassa kirjoittaminen. Ainakin mulle.

Ja vielä kai yks juttu. Mä en tuu tekemään loppupeleissä mistään läpimurtoa. Mä olen yhden läpimurtoni tehnyt ja se oli silloin kun synnyin tähän maailmaan. Muut mahdolliset jutut ovat vain seuraavia askelia elämässäni. Hautaan asti.

Kiitos ja anteeksi,

T. Viltsu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!