sunnuntai 23. joulukuuta 2018

Luukku 23/24: Joulupukki matkaan jo käy!

Usea ihminen on varmasti kateellinen minulle. Moni ihminen haluaisi tehdä työtä, jolla saisi samalla julkisuutta ja mainetta, mutta ei kai kukaan voisi tehdä näin julkista työtä kuin mitä minä teen?

Minuthan tietävät melkein kaikki maailman ihmiset. Ja joulun aikaan minusta varsinkin puhutaan ja kirjoitetaan. Jotkut ihmiset haluavat myös esiintyä minuna ja matkia minua. Minua myös odotetaan sankoin joukoin. Tuon ilon monelle ihmiselle, varsinkin lapsille. Näiden lisäksi minusta on tehty paljon myös satuja, tarinoita ja elokuvia.

Minähän olen julkkis! Oikein superjulkkis. Ei kai kukaan muu kuin Paavi tee tässä maailmassa yhtä tunnettua työtä kuin minä. Minä saan tahtomattanikin paljon julkisuutta ja tunnettuvuutta, vaikka en edes sitä ole itse tahtonut. Enkä ole elämässäni koskaan edes twiitannut tai facettanut.

Kovat jätkät kai saavat julkisuutta ja nousevat ihmisten suosioon ihan vain teoillaan. Minä olen vissiin tällainen kova jätkä, mutta ei tämä julkisuus nyt niin hienoakaan ole. Alkuun, jo monia vuosia sitten kun aloitin työni, niin julkisuus tuntui vielä superhienolta ja uudelta asialta. Nyt, kun on jo joulu toisensa perään pyörinyt julkisuudessa niin siihenkin on jo tottunut.

Ja tällainen, näin iso tunnettuvuus mikä minullakin on, kääntyy välillä riippakiveksikin. Kaupoissa ja toreilla ei voi oikein käydä ilman etteikö vähintään yksi ihminen tulisi puhumaan minulle ja pyytämään nimmariani. Minut tuntevat kaikki, jolloin minun kanssa haluavat kaikki myös jutella. Tällainen on välillä varsin väsyttävää.

Minä en tätä työtäni teekään julkisuuden takia, vaikka työni tunnettu ja huomiota osakseen keräävä työ onkin. Teen tätä työtäni ennen kaikkea ihmisten palvelemisen takia ja ihmisten ilostuttamisen takia. Ammattini on palvelutyö ja asiakkaitani ovat kaikki maailman ihmiset.

Parasta työssäni on lasten ilostuttaminen. Se tuottaa minulle suurta iloa, kun saan jouluna ojentaa lapsille lahjoja. Se lapsesta huokuva riemu on sanoin kuvaamaton. Siinä tulee tippa linssiin.

Olen miettinyt eläkkeellekin jäämistä jo, mutta en malta jäädä. Jäisin paljosta sen jälkeen paitsi. En pystyisi enää niiin paljoa ihailla lasten intoa ja riemua. Ja sitä paitsi kestään alaisestani ei ainakaan vielä ole tähän puuhaan minun tilalleni.

Tänään se taas päivä on, kun lähdemme kiertelemään maailman koteja tonttujen ja porojen kanssa. Lähdemme reissuun myöhään tänäiltana, ehdimme siten jakaa lahjat ajoissa kaikille ihmisille.

Meillä on edessä raskas rupeama, mutta sen tekee innolla, kun saa samalla ilostuttaa teitä.

Hauskaa joulua. Huomenna nähdään,

Joulupukki

Merry Christmas Greeting Photo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!