sunnuntai 26. toukokuuta 2019

Tämän vuoksi minä tulen onnistumaan työnhaussa!

Monia kirjoitettuja ja lähetettyjä työhakemuksia... Jokaiseen paikkaan erikseen varta vasten räätälöityjä ja erilaisia työhakemuksia... Monia asioita mitä pitää ottaa työnhaussa huomioon... Lukuisia työnhakuun uhrattuja tunteja... Työtä, työtä ja työtä! Sitä työnhaku on, kovaa työtä ja itsensä motivoiminen tekemään tätä työtä voi olla välillä haastavaakin. 

Vaikka kyllähän sen kirkkaimman työn tavoitteen pitäisi ohjata kuin itsestään tekemään tätä työtä. Se tavoite on: Minä haluan työtä! Mutta voi olla tuo ei riitä motivoimiseen vaan tarvitaan muutakin. Tarvitaan esimerkiksi positiivisia sanoja! Positiivista ajattelua! Siksi tässäkin blogitekstissä mietitään tällä kertaa niitä syitä, minkä vuoksi minä tulen onnistumaan työnhaussa. Perkele, tarvitaan myös hyvää itseluottamusta että voi myydä ja markkinoida itseään. Nyt ei kainostella vaan rohkeasti ajatellaan että minä tulen saamaan töitä ja mietitään syitä mitkä johtavat siihen että minä työllistyn!

Näiden syiden takia minä onnistun työnhaussa:
  • Olen sittenkin ollut hyvä markkinoinnissa ja myymisessä. Minulla on kyllä vähän myyntityöstä kokemusta mutta ne kerrat mitä olen joutunut tuotteita ja muita asioita markkinoimaan ja myymään koulussakin ovat sujuneet mielestäni erittäin hyvin. Olen tykännyt tuosta myyntityöstä ja tällaiset vuorovaikutustilanteet mitkä ovat olleet osana myyntityötä ovat sujuneet hyvin. Olen osannut myydä tuotteita ja nyt turha kainostelu pois, itsetutkiskelua ja rohkeutta nostaa omaa itseäänkin esille niin osaan myydä itseänikin. Osaan markkinoida tuleville työnantajille itseäni!
  • Osaan hyvin kirjoittaa. Ja kirjoitustaidostanihan luulisi olevan hyötyä työnhaussakin. Hyvänä kirjoittajana osaan varmasti loihtia selkeäsanaisia, myyviä, mielenkiintoisia työhakemuksia ja tämä nostattaa minun mahdollisuuttani päästä työhaastatteluihin.
  • Olen onnistunut vähintäänkin hyvin edellisissä työpaikoissani muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Yksi suosittelija minulla jo onkin mutta voisinko ansioluettelooni saada useammankin suosittelijan aiemmista työnantajistani? Olisiko tässä mahdollisuus erottua positiivisesti? Voisiko hyvä suosittelijaverkko olla etuni hakiessani töitä? 
  • Olen ahkera, tavoitteellinen, päämäärätietoinen kaveri ja hyvä johtamaan itseäni enkä lannistu helposti. Luulisi että näillä ominaisuuksilla ja vahvuuksilla pärjää työnhaussa. Työnhaku on projekti joka vaatii sitä että on päämäärätietoinen ja osaa johtaa itseään. Työn saaminen voi viedä aikaa, mutta pitää olla tavoitteellinen. Vielä niitä töitä saan ja pitää pitää tavoite kirkkaasti mielessään. Ja pistää näkymään se haliu saada töitä myös näkymään työnhaussa.
  • Minun työnsaantimahdollisuuteni kasvaa kun olen valmis elättämään itseni etenkin Hämeenlinnan seudulla myös keikkatyöllä ja lomittajana sekä vuokratyöfirmojen listoilla olemalla. Pidempiaikaisten töiden perässä olen valmis myös muuttamaan Hämeenlinnan seudulta pois. Ja olen kaiken lisäksi kaikkiruokainen töiden suhteen, olen lähes tulkoon valmis tekemään kaikkea sellaista työtä mitä vain osaan tehdä. Työnsaantimahdollisuus kasvaa kun ei ole liian ronkeli töiden suhteen.
  • Minut palkkaavalla työnantajalla on mahdollisuus työvoimatoimiston maksamaan palkkatukeen. Tällöin työvoimatoimisto maksaaa palkastani 50 prosenttia. Tämänkin luulisi auttavan minua työnsaannissa.
  • Minulla on hyvä koulutus. Valmistuin Seinäjoen ammattikorkeakoulusta restonomiksi keväällä 2009. Valmistumisestani on tosin jo kymmenen vuotta aikaa, mutta koulu tarjosi minulle hyvät opit työskennellä keittiöalalla niin työntekijä- kuin esimiestasonkin työtehtävissä. Lisäksi olen noita oppeja päässyt harjoittamaan jo työelämässäkin, minulla on reilun viiden vuoden verran työkokemusta keittiöalan hommista.     
Tulihan lopulta pitkä lista! Tällaisen listan tekeminen auttoi minua varmasti motivoitumaan lisää työnhakuun. Ei ne asiat taida niin synkästi ollakaan?  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!