keskiviikko 2. helmikuuta 2022

Sitkeä halu pitää pää kylmänä

Viime viikot ovat antaneet minusta varmaan ihmispersoonana täysin vääränlaisen kuvan. Edellinen kuukausi on ollut raskas matka henkisesti kuljettavana täysin yksin ja lukuisten arvosteluiden ja sellaisen väheksymisen takia. Olen ollut erikoisessa tilanteessa pitkän aikaa. Luottanut itse aiemmassa elämässä opiskelimiini tietoihin ja hankkimiini kokemuksiin ja niiden pohjalta tekemiin johtopäätöksiin. 


Näitä olen koittanut tyrkyttää ihmisille sosiaalisessa mediassa sitkeästi kerta toisen perään, mutta olen aina saanut hakata päätäni sitkeästi seinään. Mutta silti on pitänyt vain pitää omista ajatuksistaan sitkeästi kiinni koska on luottanut itse itseensä ja pitänyt epäilyä melko vahvanakin ja tärkeänä huolen aiheena.

Tilanne on ollut varmasti eriskummallisen näköinen. Ja saanut minusta aikaan täysin vääränlaisen kuvan jopa ihmispersoonana. Vastaan on tullut ihmisiä jotka ovat suorilta käsin minun näkemykset tuominneet vaikka eivät ole edes oikeasti olleet kartalla asioista. Muut eivät ole riittävän ajoissa tarkastaneet faktojen ja kokemusteni paikkansa pitävyyttä ja kun minä olen ne tiennyt ja pitänyt vahvasti kiinni omista näkemyksistäni niin melkoinen soppa on ollut valmis ja on tehty varmasti lukuisia väärinymmärryksiä jopa mielenvikaisuudestani.

Koska itse todella luotin omiin tietoihini ja kokemuksiini niin kävin sitten purkamassa ajatukseni, huolen aiheeni ja tietojeni paikkansa pitävyyden lääkärin kanssa ja sieltä sitä yhteisymmärrystä taisi lopulta löytyä. Sieltä jossa sitä oikeaa tietoa ja asiantuntemusta on. 

Tämä kaikki on saattanut minut huonoon valoon ja minua on varmaan pidetty kaiken keskellä itseäni luonnevikaisena mutta lopulta taustalla on sitkeä päätös pitää pää kylmänä ja omista ajatuksistaan kiinni. Kaiken paskan keskellä. Matka oli henkisesti raskas kuljettavana yksin mutta lopulta kun sain huolenaiheeni purettua lääkärille niin iso taakka putosi minun harteilta pois. Kaiken takana on lopulta sitkeä ja päämäärätietoinen luja tahto pitää omasta ajatuksista kiinni ja luotto itseensä ja omiin kykyhinsä.

Tämä on saattanut minut huonoon valoon mutta ajan kanssa tulette varmaan yllättämään kuinka fiksu ja asiallinen, vähän ujokin persoona täältä lopulta paljastuu. Tältä kaikelta olisi selvitty jos muutkin olisivat ottaneet riittävän nopeasti selvää asioista ja vaikka testanneet minun tietojen ja näkemysten paikkansa pitävyyden.

Nyt tämä matka on minun osalta loppuun käyty. 





1 kommentti:

Jätä rohkeasti kommenttia!