tiistai 1. helmikuuta 2022

Kyky toimia viisaasti

Olen todella pahoillani viime viikkojen huonosta käyttäytymisestä. Toisaalta todella pahoillaan saa kyllä olla moni muukin etenkin aikuinen ihminen mielestäni. Minua kohtaan on käyttäydytty mielestäni hyvinkin aliarvostetusti ja loukkaavasti. Ja esimerkiksi nyt kai Jatkoajan nimimerkkikin on vuodettu melko monen tietoisuuteen ja sitä ei olisi kyllä saanut tapahtua sillä nimimerkkini on ollut minulle jo vuosikaudet lähes elintärkeä ja olen aiemmin elämässäni kirjoitellut Jatkoajan keskustelupalstalle jääkiekkoaiheisia viestejä ja nyt se on vaihtunut viime vuosien aikana ihan vain yksityiselämän turinointiin ja ajatusten purkuun. Kuten olette saattaneet jo ehtiä huomata. Kirjoittelen sinne tärkeitäkin yksityisasioitani joihin saan mahdollisesti muilta Jatkoajan nimimerkeiltä tukea ja apua sekä kannustusta tarjoavia viestejä. 

Tämä tilanne ja elämän vaiheeni on ollut jo pitkään erittäin kummallinen. Olen itse tiedostanut mitä termejä käytän ja mistä mahdollisista luonnehäiriöistä puhun. Minulla on oletettavasti ollut enemmän nyt tietoa ja kokemuksia kun sitten vastaavasti vastaan on tullut iso kasa ihmisiä joilla on ollut suppeammat tiedot ja oletukset. Nyt on sitten ajauduttu tilanteeseen jossa minun pitää jo tänään lääkärille todistaa jopa jo olenko ihan tolkuissani täällä että saan maineeni puhdistettua. Voin nyt kertoa omat tietoni ja näkemykseni sekä kokemukseni lääkärille ja hän sitten tekee diagnoosin onko mies oikeasti lopulta sekaisin vai yllättävänkin sivistynyt. 

Olen käyttäytynyt todella turhautuneesti asunnossani viime viikkoina ja se johtuu nyt siitä että olen vain sitkeästi pitänyt pitkään pääni kylmänä ja pitänyt epäilyistäni kiinni, olen hakannut päätänä muureihin jotka eivät millään meinanneet sortua ja paskaa tuli niskaan joka tuutista. Toivottavasti ymmärrätte nyt vähän minunkin tilannettani. Aiemmin elämässäni olen ollut tosi fiksu, rauhallinen ja ystävällinen sekä kypsän oloinen mies. 

Nyt minun on kokonaiskuvan kannalta valitettavasti toimittava parhaimmalla ja viisaimmalla tavalla ja sitkeän pään seinään hakkaamisen jälkeen toimittava viisaimmalla tavalla. Ja koittaa vakuuttaa lääkäristä lopulta tietämys- ja sivistyneistyystasolla.

Tämä on ollut pitkä matka jossa on pitänyt pitkään pitää omista epäilyistään kiinni ja vain sitkeästi luottaa itseensä. Toivon että lääkärillä käynnin jälkeen lopulta oma maineeni puhdistuu ja voin taas lopulta jatkaa omaa elämääni eteenpäin. Tällainen riehuminen mitä tässä on nyt valitettavasti ollut niin on johtunut siitä että minuun ei ole luotettu, muut eivät oikeasti ole tarkistaneet tietojen ja kokemusten paikkansa pitävyyttä ja minä olen vain kyllästymiseen asti pitänyt pääni kylmänä 

Nöistä työpaikkani asioista ei olisi saanut näin pitkään jauhaa todellakaan sosiaalisessa mediassa ja kannan siitä vastuun.

Kohta lähden lääkärille puhumaan asioista ja hän sitten määrittelee passittaako hän minut suoraan lopulta hullujen huoneelle vai saanko vihdoin terveen paperit ja jatkaa elämässäni eteenpäin. Jatkossa tulen varmasti taas siistimään tapani. Ei tällainen käyttäytyminen vetele pidemmän päälle todellakaan ja ei se ole minulle luonteista.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!