keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Mitä järkeä on bloggaamisessa?

Minkä vuoksi minun on järkevää kirjoittaa blogia? Miksi olen bloggaaja?

Blogini lukijamäärät ovat niin pienet, että en saa teksteilläni kaksista julkisuutta, huomiota. Hei, en saa blogillani mainetta! Bloggaamisessani ei ole siis mitään järkeä!

Vai onko?

On. On. On. Blogini kirjoittaminen kehittää minua tekstin tuottajana eteenpäin. Se on ydinjuttu ja siksi bloggaaminen on minulle arvokasta.

HPK:n ykkössentteri Ville Viitaluomakin treenaa muun joukkueensa mukana, vaikka on jo loistava kiekkoilija. Pelkkä lahjakkuus ei riitä. Tarvitaan työtä, treeniä.

Ja siihen treenaamiseeni tämä blogini on pirun hyvä alusta. Samoin kuin Viitaluomalle HPK:n harjoittelut.

Mutta kun tuotan niin sujuvaa ja helppolukuista tekstiä, että en voi kehittyä kirjoittajana enempää. Tämä on silkkaa palturia. Tai ylimielisyyttä.

On faktaa, että perusosaamiseni kirjoittajana rupeaa olemaan hyvää tasoa. Osaan tuottaa sujuvia, selkeäkielisiä tarinoita. Mutta, kun se ei riitä.

Kirjoittamisesta löytyy vielä paljon osa-alueita, missä minulla on petrattavaa. Paljon. Kaipaan kirjoittamiseen lisää luovuutta, ideointikykyä ja erilaisten näkökulmien keksimistä. Lisäksi voin jalostua tarinoiden kertojana, tekstien värittäjänä ja tehokeinojen käyttäjänä.

Tuossa lueteltuna osa siitä, missä voin vielä mennä rutkasti kirjoittajana eteenpäin. Ja näiden kaikkien kehittämiseen blogini tarjoaa mainion harjoittelualustan.

Blogitekstin kirjoittaminen on kuitenkin käytännössä sama kuin jonkun jutun rustaisi. Juttuaiheen ideonnista ja näkökulman valinnasta alkaen.

Tämän vuoksi minun on järkevää blogata. Ja tämän vuoksi ennen kaikkea bloggaan. Blogini vie minua kirjoittajana eteenpäin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!