torstai 11. huhtikuuta 2013

Pelostaan voi vapautua!

Olen onnistunut siinä. Olen voittanut taisteluni. Minä olen voittaja. Olen kukistanut suurimman pelkoni. Hammaslääkäripelon.

Pelkäsin monia vuosia hammaslääkäriä. Etenkin sitä inhottavaa hammasporan vinkumisääntä. Välttelin hammaslääkärillä käyntiä useita vuosia, kunnes viime syksynä hammassärkyni tuli niin voimakkaaksi, että oli pakko mennä hammaslääkäriin.

Se kannatti. Olisi tietenkin kannattanu mennä jo ajoissa hammaslääkäriin, mutta onneksi menin edes tuolloin. Samalla voitin hammaslääkäripelkoni.

Tai puhun palturia. Vedetään sen verran takaisin. En itse asiassa voittanut pelkoani, mutta siihen löydettiin ratkaisu. Niin sanottu pakotie.

Aluksi oli tärkeää kertoa suoraan lääkärille pelkäävänsä häntä ja hänen kammottavalta näyttäviä hirviövempeleitään. Se oli arvokas ensiaskel matkalla eroon pelostani.

Tai ei minun pelostani tarvinnut lääkärilleni kertoa. Sehän näki sen minusta. Tutisevista polvistani!

Sitten lääkäri rupesi ennen toimenpiteitään antamaan minulle rauhoittavaa ja se on auttanut. Huomenna menen taas hammaslääkäriin ja ilman turhaa pelkoani. En tunne mitään lääkärissä oloni aikana, kun saan rauhoittavaa.

Ennen pelkäisin jo nyt huomenna edessä olevaa hammaslääkärireissuani, mutta nyt minun ei enää tarvitse. Loisto homma!

Tämä on osoitus siitä, että pelostaan voi päästä eroon. Pelkoon on löydettävissä ratkaisu. Se tarvitsee vain sen, että uskaltaa kohdata oman pelkonsa ja puhua siitä tarvittaessa muille ihmisille.

Pelostaan voi vapautua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!