torstai 9. toukokuuta 2013

Asenne on kaiken A ja O

Minulle on merkitty huomiseksi siivousvuoro työvuorolistalle. Siis siivousvuoro! Hyi?

Ei se minun mielestäni hyi ole. En osaa nirkoilla töiden suhteen vaan olen valmis tekemään aika montaakin eri työtä. Kunhan ei ihan rattopojaksi tarvitse ryhtyä.

Tykkään välillä fyysisenkin työn tekemisestä. Siitä, kun saa kunnolla "liata" itseään ja pistää niin sanotusti kroppaansa likoon. Ja siivoustyö on sellaista.

Ei se siivoustyökään niin kamalaa ole, kun asenne on kunnossa. Mielestäni asenne on kuitenkin työn teon tärkein juttu. Hyvällä asenteella pääsee työssä kuin työssä aika pitkälle.

Näen, että myös toimittajana. Josta työstä haaveilen. Kuvittelisin, että siinäkin työssä pärjää paremmin, kun on mahdollisimman nöyrä. Saa parempaa tulosta aikaan ja on esimerkiksi haastattelutilanteissa parempi. Kuuntelee ainakin tarkemmin haastateltavaansa.

Asenne on kaiken A ja O ja siksi tahdonkin, että se pysyisi minulla aina hyvällä tasolla. Ja itsestäänhän se ennen kaikkea kiinni on.

Toimittajan työstä tuli mieleeni, että siitä yhä haaveilen ja teen duunia haaveeni eteen, mutta asenteeni on hieman muuttunut haaveammattiani kohtaan.

Nyt, kun olen työkokemuksen myötä oppinut paremmin pärjäämään keittiöalallakin ja olen rohkaistunut ihmisenäkin, niin olen oppinut tykkäämään enemmän vain keittiöalankin hommista.

En näe enää minään maailman loppuna sitäkään, että pysyisinkin keittiöalalla eläkeikääni asti. Silläkin alalla, kun on kumminkin hyvä mahdollisuus päästä ihan hyviin töihinkin koulutuksellani, kun vaan pidän sen asenteeni kunnossa. Olen valmis tekemään töitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!