lauantai 25. toukokuuta 2013

Elämästä laadukasta

Olen päättänyt ruveta parantamaan elämäni laatua. Kuinka tuo sitten tapahtuu?

Ensimmäinen askel kohti valoisampaa elämää on lopettaa oman elämänsä vertaaminen muiden ihmisten elämiin. Muilla on omat elämänsä, minulla omani. Oman elämäni vertaaminen on turhaa ja voi aiheuttaa tarpeetonta mielipahaa.

Vertailu on siis lopetettava!

Minulla on oma elämäni ja nyt lausun taikasanan. Minun on oltava kiitollinen tästä omasta elämästäni.

Kun oivaltaa kiitollisuuden merkityksen, niin saa asennettaan elämäänsä kohtaan jo rutkasti positiivisemmaksi.

On hieno juttu, että minulla on oma elämäni ja minun on oltava kiitollinen jo siitä. Jokainen päivä on lahja.

Ja on sitä tuhottomasti muutakin asiaa, josta voin olla kiitollinen. Jo siitä, että rinnallani on aimo läjä mahtavia ihmispersoonia.

Ja sitten, kun minulla on tämä mahtava oma elämäni, niin minun on tehtävä siitä mahdollisimman paljon sen näköinen, josta minä pidän. Ja taikasauva on jälleen minun näpeissäni!

En ryhdy elämään silti itsekkääksi, sillä haluan yhä välittää muista ihmisistä, paljon. Alan yhä enemmän puuhaamaan niitä asioita, joista pidän. Niitä asioita, jotka aiheuttavat sitä mielihyvää sinne sydämeeni.

Elämä ei ole täydenäyttely vaan elämä on parhaimmillaan nautinto. Eli tarkoitus ei ole elää siten, että näyttää ulospäin hyvältä vaan siten, että sisälläni tuntuu hyvältä.

Ja tästäkin saan olla taas muuten kiitollinen. Eli siitä, että minulla on mahdollisuus tehdä asioita, joista tykkään.

Ja sitten lausun taikalauseen, joka on arvokas avain onnellisempaan elämään. Elä hetkessä!

Tulevaisuuttaan voi toki suunnitella, siitä voi haaveilla. Ja menneisyyttään tulee surtua, mutta silti olisi hyvä, jos pystyisi elämään hetkessä.

Ja itse asiassa se hetkikin kun on asia, josta on oltava kiitollinen. Siitä, että on se elämä, jossa on niitä hetkiä.

Tämä elämäni on opettanut jo minua, aika paljonkin. Äitini ja veljeni kuolemat ovat opettaneet minulle elämän ainutlaatuisuuden ja sen arvaamattomuuden. Ja näiden asioiden takia on hyvä kyetä elämään hetkessä.

Jonain päivänä asiat ja elämä voivat toki muuttua valoisimmiksi, mutta ei sitä hetkeä kannata odotella. Se tulee sitten aikanaan, jos on tullakseen.

Tärkeintä on, että elää hetkessä. Nauttii elämästään päivä kerrallaan. Niitä päiviä ei tässä elämässä ole kuitenkaan ihan hukattavaksi asti. Joten on hyvä, jos kaikista päivistä saisi otettua ilon irti.

Se olisi upeaa, jos aina nukkumaan mennessään voisi lausua sanat "minä vietin tänään kivan päivän, kiitos."

Ja sitten se yksi tärkeimmistä jutuista, asennemuutosremontti!

Opettelen optimistiksi. Positiivisesti ajattelevaksi ihmiseksi. Elämä on sellaista, jollaista on ajattelumme. Ja positiivinen ajattelu tuottaa positiivista todellisuutta.

Elämässä tulee ongelmia, tulee mutkia matkaan, mutta on uskottava, että niistä selviää. Huit, hait!

Tarpeettomia huolia ja murheita ei kannata kuitenkaan ottaa pähkäiltäväkseen. Elämään on pyrittävä suhtautumaan siten, että se on liki lystiä ja melkein kaikki voi olla jonain päivänä mahdollista.

Optimistisella asenteella elämä on helpompaa.

Ja nyt. Nyt on aika lopettaa 27 päivää kestänyt tipaton putkeni. Nyt on aika hakea Ärrältä saunakaljat ja ruvettava nauttimaan tästä lauantaista.

Kippis& Kulaus!

ps. Eikä unohdeta huumoria!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!