keskiviikko 29. toukokuuta 2013

Keskity!

Ihmisen on hyvä osata nauttia, iloita ja arvostaa elämän pienistä hetkistä. Se lisää onnellisuutta. Olen kuitenkin pannut merkille itsessäni, että olen viime aikoina ruvennut poikkeuksellisen paljon iloitsemaan näistä elämäni ”pienistä” hetkistä. Miksi?

Oivalsin tänä aamuna, että olennainen syy siihen on varmasti se, että ei vain elä kropallaan näitä hetkiä vaan mieli on myös mukana näissä hetkissä. Keskittyy niihin. Ja ajattelee vain ja ainoastaan sitä, mitä tekeekin. Siten näistä elämän ”pienistäkin” hetkistä saa paremmin ilon irti.

Esimerkkinä vaikka tämä aamu. Heräsin jo viiden aikoihin ja olen viettänyt aika rauhallisen ja mukavan aamun. Olen keskittynyt myös ajattelussani vain tähän aamuun, en muuhun. En esimerkiksi edessä siintävään työpäivääni.

Tällöin tämäkin aamu on maistunut aika hyvältä. Mieli ja kroppa ovat kohdanneet. =) Työpäivääni mietin vasta sitten, kun olen työpaikallani. En aiemmin.


Keskittyminen on tärkeää. Se lisää mielen hyvinvointia ja vähentää stressiä, kun osaa keskittyä vain silloiseenkin hetkeen kerrallaan, mitä kulloinkin elää. Ja tätä tällaista keskittymistä minun on opittava vain lisää.

  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!