perjantai 21. kesäkuuta 2013

Nauttikaa juhannuksesta!

Minulla ei tänä kesänä ole juhannusta. Ainakin koitan parhaani mukaan ajatella niin, että juhannusta ei tänä kesänä ole. Niin tämä päivä kuin viikonloppukin ovat vain tavallisia päiviä. Normipäiviä.

Olen melkein koko juhannuksen töissä, jonka vuoksi en pysty jussia edes viettämään. Tällöin on vain parempi poistaa koko juhannus mielestä ettei tule paha mieli.

Tänään on perjantai. Huomenna lauantai. Ja ylihuomenna sunnuntai. Ne jotka viettävät juhannusta, toivottavasti ottavat siitä kaiken ilon irti. Minä en juhannusta juhli enkä edes ajattele koko jussia. Elän niin kuin normaalistikin eläisin. 

Ja sitten, kun on sopiva rako ja minullakin vapaata, niin nautin itsekin kesästä. Syön hyvin, alkoholisoidun ja nautin olostani ja Suomen suvesta. 

Eläminen on yksinkertaista, mutkatonta kun vain keskittyy tekemään siitä sellaista. 

Viime vuonna sen sijaan juhlin juhannusta. Silloin itse asiassa vietin yhden elämäni kaikkien aikojen juhannuksen. Vietin juhannuksen veljeni ja hänen parin kaverinsa kanssa. Vietimme aikamoiset juhannusbileet. 

Sen lisäksi, että viettämämme juhannusjuhla oli mahtava, niin sen arvo nousi juhlan jälkeen yhä vain suuremmaksi. Bileet kun jäivät minun ja veljeni viimeiseksi yhteiseksi hetkeksi.

Vaikka veljeni ja minun yhteinen taival päättyikin aivan liian aikaisin, niin siitä olen kiitollinen, että yhteinen taipaleemme päättyi noin ikimuistoisesti. Noita juhannusjuhlia saan tänä jussina ja muulloinkin lämmöllä ja haikeudella muistella.

Elämä on arvaamatonta. Minäkin lähdin noiden juhlien jälkeen Forssasta (veljeni asui siellä) pois linja-autolla ja sovimme veljeni kanssa näkevämme pian taas uudestaan. Ei nähty. Veljeni menehtyi tuona kesänä.

Vaikka minä en tänä kesänä juhannusta vietä, niin silti toivotan erittäin hyvää juhannusta niille kaikille, jotka sellaista juhlivat. Muistakaa se, mitä äsken sanoin. Elämä on arvaamatonta. Ja ottakaa se huomioon vaikka tänä juhannuksenakin.

Ottakaa kaikki ilo ja nautinto irti tästä juhannuksesta! Asenteesta se nauttiminen ennemmin kiinni on kuin keleistä.

    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!