torstai 20. kesäkuuta 2013

Sinkkumiehen onni on vapaa elämä

Juhannus. Keskikesän juhla. Se on täällä taas.

Minun juhannukseni kuluu suurimmaksi osaksi duunissa. Juhannusaattona eli huomenna mulla on vapaapäivä, mutta viikonlopun olen töissä.

Mua ei onneksi haittaa se, että joudun olemaan liki koko jussin duunissa. Miksi haittaisi?

Kaikki, mitä juhannuksena tekisin, niin voin tehdä myös muina päivinä. Syödä hyvin, vetää perseet tai lähteä vaikka reissuun. Siinähän se on. Juhannuksen ohjelma. Ohjelma, jota ei ole mihinkään tiettyyn ajankohtaan sidottu. Ainakaan meikäläisen osalta.

Kaikki, mitä voisin tehdä juhannuksena, niin voin tehdä myös normivapaapäivinäni. Eli työt juhannuksena ei haittaa. Juhannuksena olen duunissa ja seuraavilla vapaillani otan rennommin. Yksinkertaista.

Ja onhan mulla se juhannusaatto vapaana. Eli huomenna mulla on vapaapäivä. Silloin voisin käydä vaikka syömässä jossain hienommassa ravintelissa.

Tämä on just se sinkkumiehen onni. Saa vapaa-ajallaan olla ja mennä niin kuin haluaa. Meneminenkin on niin paljon helpompaa kuin jos olisi perheellinen tai omistaisi lemmikkieläimiä.

Sinkkuna ei tarvitse välittää muiden aikatauluista juuri lainkaan, kun niitä ei juuri lainkaan edes ole. Ei ole kuin se oma aikataulunsa ja sen saa täytellä omien mielihalujensa mukaan. Silloin on liki pitäen se ja sama milloin on töitä ja milloin vapaata. Kunhan sitä vapaatakin on riittävästi.

Ja se meneminen... Olen ajatellut ja suunnitellut tekeväni heinäkuussa parin päivän reissun Raumalle ja Poroholma-nimiselle leirintäalueelle. Jos vain on vapaapäiviä... =)




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!