lauantai 24. elokuuta 2013

Ei itketä lauantaina...

Väsymys. Siinä sana, joka varmasti kuvaa tämän hetkistä olotilaani parhaiten. Takana on nimittäin neljän aamuvuoron putki töissä ja samalla neljä pirun aikaista herätystä.

Olen keskiviikosta alkaen joutunut heräämään tähän päivään asti viimeistään kuudelta. Eli jo kukon laulun aikaan. Herätyskelloni on ollut silloin soimassa. Että olen ehtinyt töihin.

Olen tehnyt keskiviikosta tähän päivään asti töissä työvuoroja alkaen aamuseitsemältä ja loppuen iltapäivällä yhdeltä. Kovin pitkiä tekemäni työvuorot eivät ole olleet, mutta heräämään olen aamuisin joutunut jo jumalattoman aikaisin.

Kuudelta, niin kuin jo kerroinkin. Tosin tänään heräsin jo ennen kuin herätyskelloni edes soi. Kellon viisareiden osoittaessa aikaa 5.30.

Heräsin kesken ihanan unen. HPK-legenda Jyrki Louhi oli läpiajosta viimeistellyt Suomen kolmannen maalin Ruotsia vastaan MM-finaalissa ja vienyt Suomen jo 3-1-johtoon. Olin seuraamassa tuota finaalia vanhempieni kanssa asuntovaunussa ja Louhen maalin jälkeen oli seurannut jumalaton huuto ja mekastus. Siihen varmasti heräsinkin.

Heräsin tänään siis noin kello 5.30. Ja nyt olen aikas väsynyt. Onhan takana aikainen aamuherätys ja muutaman tunnin duunirutistus. Sekä näiden lisäksi myös muutama muukin aikainen aamuherätys ja muutama muukin muutaman tunnin duunirutistus.

Väsynyt olen. Mutta toisaalta sillä ei enää ole kovin suurta merkitystä. Huomenna minulla on nimittäin taas vapaapäivä. Voin pyhittää sunnuntaini levolle. Niin kuin kai kuuluukin.
  
Voin levähtää ja kerätä voimia. Eli eiköhän se väsymys ole taas kohta kuitattu pois. Ja kohta suonissani pulppuaa jälleen virtaa.

No, ne on kuitenkin vasta huomisen päivän juttuja ne. Tänään minulla on loppupäivä ja ilta vapaata. Sinkkumies, lauantai ja aikataulussa vapaata. Siinähän sitä lienee hyvä yhdistelmä. Sitten kun vain keksisi mukavaa tekemistä itselleen.

Kohta menen ainakin saunomaan. Minulla on tässä kerrostalossa varattuna saunavuoro aina lauantaisin aikavälillä 15.00-16.00.

Saunominen on mielekästä puuhaa. Voi istahtaa kuuman saunan ylimmälle lauteelle, heittää vettä kiukaalle ja rentoutua. Tämän kerrostalosaunan kiuas antaa vain kyllä pirun äkäisiä löylyjä, mutta pitänee heitellä vettä varovaisesti.

Ja mukaan tietenkin saunajuomista.

Juomakseni käyn kohta Siwasta, tai Ärrältä? ostamassa pari tölkkiä Pepsi maxia. Joskus juon saunassa kyllä ihan oluttakin, mutta tällä kertaa taidan valita hieman terveellisemmän vaihtoehdon saunajuomakseni. Sitten vain saunakamppakamppeet kassiin ja saunaan!

Ja sitten se loppuilta...

Illalla voisi sitten käydä nauttimassa pari olutta jonkun ravintolan terassilla. Sen verran houkutteleva keli kuitenkin ulkona. Vielä. Pitää nauttia näistä melko kesäisistä keleistä nyt, kun niitä vielä on tarjolla.

Siinä sitä on lauantaiohjelmaa. Ja te muut, viettäkäähän tekin lystikäs lauantai!

Vaikka tämän kappaleen tahdissa: Ei itketä lauantaina!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!