lauantai 31. elokuuta 2013

Tehdään elämästä hyvä

Ihmettelen välillä ihmisiä, jotka saavat tehtyä elämästä liian vaikean. Ja ottavat elämän liiankin vakavasti. Tietenkin on olemassa ihmisiä, joille elämä on oikeasti vaikeaa, vaikka sairauksien tai köyhyyden vuoksi, mutta sitten on kyllä olemassa ihmisiäkin, jotka tekemällä tekevät elämästään turhan vaikean.

Oma suositus kaikille on, että alkaisimme ottamaan elämän rennommin. Rupeaisimme tekemään töitä oman onnellisuutemme ja hyvinvointimme eteen. Emme niinkään vertailisi itseämme muihin vaan keskittyisimme tekemään omasta ja lähipiirissä oleviemme ihmisten elämästä hyvää.

Eletään hetki ja päivä kerrallaan ja koitetaan tehdä siitä kyseisestä päivästä mahdollisimman hyvä. Ja koittaisimme keskittyä ennen kaikkea elämämme hyviin puoliin, ei niinkään stressattaisi liikaa niistä huonoista jutuista. Ihan varmasti melkein jokaisen elämästä löytyy paljon hyvääkin.

Ja tänään, kun näitä asioita pohdin, niin satuin törmäämään netissä tällaiseen tekstiin. Tässä tekstissä on filosofi Saarisen ajatuksia just niistä asioista, joita olen itsekin miettinyt viime aikoina.

http://some.lappia.fi/blogs/liikeakatemia/2011/01/21/%E2%80%9Dhiljenna-vauhtia-nauti-elamasta-ota-rennosti-ala-tee-siita-liian-vaikeaa%E2%80%9D/

Olen hyvinkin samaa mieltä Saarisen kanssa. Just näin kandee elää! =)

Tänään minä otan ainakin rennosti. Asuntoni on kyllä pirun sekaisin ja tiskipöytä notkuu likaisista asioista, mutta helkkari notkukoot! Niistä ei kannata tänään välittää. Sotkujen ja tiskien kimppuun pääsee silloinkin, kun joskus taas sattuu huvittamaan.

Mutta nyt on se päivä, kun pittää ottaa rennosti. Tänään, kun alkoi kesälomakin.

Nyt on lauantai. Hyvää lauantaita tämänkin nurkkaukseni lukijoille.

ps. Mä olen huomannut sellaisen asian, että kun olen jo jonkin verran harrastanut kirjoittamista, että suhtautumiseni kirjoittamiseen on muuttunut.

Se on muuttunut siihen suuntaan kuin Claus Andersson on todennut, luovalle ihmiselle tärkeintä ei ole mökille pääsy vaan reitti sinne mökille.

Eli minulle ei kovin paljoa enää merkitse se kirjoitukseni lopputulos vaan sen kunkin tuotoksen luominen. Se, että saa kirjoittaa on iso ja se tärkein juttu.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!