perjantai 1. marraskuuta 2013

Tämä pyörii vieläkin

Kuukausi vaihtunut lokakuusta marraskuuksi ja tämä minun blogini on yhä pystyssä. Google kyllä lähetteli minulle sähköpostia viikolla, että tämä blogini tulee sulkeutumaan kuun vaihtuessa, mutta ainakaan vielä näin ei ole käynyt.

Kenties Google ei ole vielä ehtinyt pistämään kaikkia Googlessa olevia blogeja nurin tai sitten ne vain pelottelivat minua. Ja saan kuin saankin pitää blogini. Tosin, minulla on kyllä uusikin blogi jo pystyssä siellä Omablogi-sivustolla ja sinnekin olen jo ennättänyt muutaman blogikirjoituksen kirjoitella.

Olen myös parilla uudella jutulla saanut vietyä kirjoittamistani eteenpäin. Ensimmäinen juttu on se, että kirjoittamiseeni on tullut lisää järkeä, lisää tolkkua. Enää en vain kirjoita kiihkon vallassa vaan koitan käydä tarkkaan läpikin sen, mitä olen kirjoittanut ja päättää järkiperäisesti päättelemällä kannattaako jotain asiaa kirjoittaa ollenkaan.

Olen kai entisestään tehostanut tekstieni oikolukemista ja se on vienyt ja tulee viemään kirjotuksiani entisestään eteenpäin. Teksteissäni on alkanut olemaan enemmän ajatusta mukana, näin luulen.

Ja toinen asia, jonka olen huomannut, niin se lisää tekstien kiinnostusta kun niihin saa tuoduksi mukaan erilaisia yksityiskohtia. Vähemmän jaarittelua ja enemmän itse asiaa ja yksityiskohtia.

Mielestäni tämä mitä ajoin äsken takaa tulee hyvin esille tässä tekstissäni: Linkki. Ainakin yritin sitä. Tuossa tekstissä on kirjoittajan tekstiosuuksissa lähinnä vain tuollaista tietoa ja yksityiskohtia. Ja se mielestäni lisää tekstin kiinnostusta.  

Tällä hetkellä kirjoittelen lähinnä tekstejä ennen kaikkea omaksi ilokseni ja omaksi hyödykseni sekä tietenkin lukijoita varten. Toimittaja on kansan palvelija.

Ja yksi asia, joka on toimittajalle tosi tärkeä juttu on uteliaisuus. Sen on oppinut nyt, kun on tehnyt lukuisia haastatteluita. Pitää olla sellaista tiedon janoa. Sitä kautta tulee lisää kiinnostusta haastatteluiden tekemisiin ja niitä tekee mielellään.

Kirjoitin eilen, että olen muuttunut, kehittynyt ihmisenä ja sekin pitää kutinsa. Ja olen mielestäni kehittynyt ihmisenä hyvään suuntaan. Siinä, missä ennen olin liiankin kiinni yksissä tietyissä asioissa, niin nyt tahdon että elämässäni on mahdollisimman paljon sisältöä ja sitä kautta ote elämiseen pysyy sellaisena raikkaana.

Pitää elää täysillä. Ja oikeastaanhan aina uusi päivä tuo mukanaan uuden mahdollisuuden täyttää se päivä kiinnostavilla tekemisillä. Tätä myötä saa elämäänsä säpinää. Minua kiinnostaa kovasti tällä hetkellä käyttää luovuuttani siihen, että keksin mielenkiintoista tekemistä itselleni. Se on hyvä, kun pyörät pysyy pyörimässä ja elämä menee koko ajan eteenpäin.

Ei pitäisi jäädä liikaa paikalleenkaan.

Toki ensi viikolla asioihin tulee muutos, kun palaan työelämään. Tulee osin pakonkin sanelemana ohjelmaa päiviin.

Huomenna on ainakin Pyhäinpäivä ja menin varaamaan itselleni huomiseksi yhdelle hengelle pöytäpaikan Hotelli Petäyksestä. Siellä on "tarjolla" Pyhäinpäivä-buffet huomenna. Menen sinne.

Ja menen sinne pyöräilemällä, niin saan samalla päivän liikunnat. Petäykseen on matkaa asunnoltani noin 23 kilometriä. Matkani varrella poikkean niin Hattulan uuden kirkon hautuumaalla kuin Tyrvännön kirkon hautuumaalla viemässä kynttilät veljeni ja äitini haudoille.

Tänään puolestaan olisi ohjelmistossa taas jääkiekkomatsi. Paikallinen kiekkojoukkue HPK kohtaa JYPin täällä Hämeenlinnassa. Ja kirjoitan ottelusta raportin Jatkoaikaan.

Ja sen, kun olen tehnyt sitten illalla, niin taidan sen jälkeen piipahtaa Hämeenlinnan yöelämässä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!