maanantai 16. joulukuuta 2013

Kilpaileminenkin on paljon laajempaa kuin voisi kuvitella

Ja kun ajattelee taas informaatiotulvaa tuottajien näkökulmasta tai ajattelee, mitä tahansa muuta alaa, jossa on kilpailua. Niin kilpaileminenkin on loppupeleissä paljon laajempaa kuin voisi aluksi kuvitella.

Ei yksittäisen alan tuottajat ja yrittäjät kilpaile pelkästään saman alan tuottajia ja yrittäjiä vastaan. Kilpailemisessahan, kun on kyse siitä, että kuka yrittäjä saa tuotteensa ja palvelunsa parhaiten kaupaksi asiakkaalle.

Tällöin kilpailemista pitää tarkastella asiakkaan näkökulmasta. Asiakkaalla on kuitenkin vuorokaudessa tunteja käytössä 24h. ja viikossa asiakkaalla on tunteja käytössä 24x7=168h. Näistäkin tunneista iso osa menee monasti työn tekoon ja nukkumiseen.

Voidaan päätellä, että jo ajan vuoksi kilpaileminen on laajaa. Yksittäinen lehti voi kilpailla ihan yhtä hyvin vaikka kuntoilua tai bilettämistä vastaan.

Miksi asiakas käyttäisi aikaansa mielummin lehden lukemiseen, ravintolassa käymiseen kuin vaikka juoksulenkkiin tai seksiin?

Yrittäjien ja tuottajien voi ajatella kilpailevan asiakkaan ajan käytön ja rahan tuhlaamisenkin vuoksi paljon muitakin aktiviteetteja ja yrittäjiä vastaan kuin vain saman alan yrittäjiä vastaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!