perjantai 17. tammikuuta 2014

Herätykset ottavat koville

Kamalaa, kuinka aikaiset aamuherätykset voivat ottaa koville. Minäkin heräsin tänään viideltä. En edes jaksanut nousta heti ylös vaan kieriskelin sängyssäni hetken aikaa. Kirosin mielessäni sitä, että piti tänäänkin näin perhanan aikaisin herätä ja selasin iphoneni nettiä.

No, hetken sängyssäni vaikeroituani nousin ylös pedistä. Hieraisin unihiekat silmistäni ja menin unentokkuraisena keittiöön. Kaadoin muropaketista muroja lautaselleni ja aloin syömään aamupalaa.

En tiedä olenko kuitenkaan vieläkään kunnolla herännyt tähän päivään. Tuntuu, että olen yhä kuin nukkuneen rukous. Pitäisi jostain löytää jälleen virtaa ja positiivisuutta itselleen. Kammottavia nämä aikaiset aamuherätykset. Siitäkin huolimatta, vaikka menin eilen illalla aikaisin maate.

Joskus pikkutenavana haaveeni oli, että koulupäivät alkaisivat jo tosi aikaisin aamusta, niin pääsisi jo hyvissä ajoin pois koulusta. Nyt en enää pysty käsittämään, kuinka olen voinut tuollaista toivoa. Tuohan olisi tarkoittanut tosi montaa hemmetin aikaista aamuherätystä.

Ehkä minusta on tosiaan tullut jo vanha?

Painuin eilen illalla pehkuihin noin yhdeksän maissa, muistaakseni. Ennen nukahtamistani luin Anna-Leena Härkösen kirjoittamaa kirjaa ”Akvaariorakkautta”. Se on ihan hyvä kirja, aihe on melko erikoinen, mutta kiinnostava. Kirjassa tunnutaan nimittäin käsittelevän tosi paljon seksiä ja panemista.

Tykkään myös Härkösen kirjoitustyylistä, tyyliä voisi kai kuvailla hiukan rohkeaksi, humoristiseksi, sarkastiseksi ja suorasanaiseksi. Härkösen kirjoitustyyli toimii.

Koitan nykyään lukea melko paljon. Nyt minulla on rivissä lukuhetkeä odottamassa Härkösen kirjan lisäksi Raija Orasen ja Veikko Huovisen kirjat. Lukeminen on kaiketi hyödyllinenkin harrastus tällaiselle kirjailijaksi aikovalle ihmiselle.

Tosin, kyllä asuntooni on tuota lukemista kertynytkin, en tiedä kuinka ehdin nuo kaikki lehdet ja kirjat lukemaan joita asunnossani on? Minulle tulee Aku Ankka ja Roope-Setäkin postin mukana kannettuna, mutta tosi monta noistakin lehdistä on jäänyt vielä lukematta.

Pitäisi olla sitä kuuluisaa aikaa, että ehtisi sarjiksiakin lukemaan.

Tuntuu, että sitä aikaa pitäisi olla siihenkin, että saisi huushollinsa ja huushollinsa asiat pidettyä järjestyksessä, mutta jo tästäkin sotkusta päätellen aikani on ollut viime aikoina kortilla. Tai sitten olen ollut vain tosi laiska ja olen huono pitämään huolta asioista.

Minun pitäisi kai ruveta pitämään jotain muistitaulua, että tietäisin ja muistaisin mitä kaikkea minun on aina kulloinkin tehtävä.

Nyt on kuitenkin tehtävä siten, että pitää lähteä lompsimaan duuniin ja sorvin ääreen. Illalla sitten jälleen lätkäpeliin. On edessä tammikuun tasauskierros. HPK ja Ilves kohtaavat toisensa ensin tänään Hämeenlinnassa ja huomenna joukkueet pelaavat vastakkain Tampereella.

Minä olen luvannut kirjoittaa tämän päiväisestä pelistä raportin Jatkoaikaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!