keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Jos tarvitset apua, sitä myös todennäköisesti saat

Tässä on nyt reilu kuukausi tullut sairastettua keuhkokuumetta, itse tauti meni ohi noin kahdessa viikossa, mutta sitten on kestänyt toipuakin taudista ainakin sen seuraavat kaksi viikkoa.

Ehkä keuhkokuumeen aikana on välillä jopa liiankin herkästi tullut haettua apua erinäisiin vaivoihin ja oireisiin, mutta se on ainakin sanottava että kyllä tässä maassa joka tapauksessa melko nopeasti ja vaivattomasti sitä apua ainakin saat. Ainakin täällä kotikaupungissani Hämeenlinnassa. 

Ainakin mulle itselleni on sellainen vaikutelma tässä tullut, kun olen apua joutunut hakemaan. Täällä on sairaalan päivystävät hoitajat ja lääkärit, kunnan omat terveysasemat, ambulanssit ja yksityiset lääkäriasematkin. 

Ehkä jossain sairaalan päivystyksessä on joutunut hetken aikaa odottamaan, pahimmillaan pari tuntia, mutta senkin kylllä odottaa ihan mielelläänkin kun ei ole kuitenkaan kyse ollut tosi akuuttisesta ongelmasta (ja näissä tapauksissa varmaan pääsee suoraan jonojen ohikin) ja kun odottaminenkin, pitkähkökin odottaminen palkitaan kuitenkin lopulta ihan hyvällä hoidolla. 

Eli summasummarum, kyllä ainakin apua vaivoihisi saat melko hyvin, ainakin täällä omalla asuinseudullani. Ja ainakin minä olen saanut, ja se kyllä minua miellyttää ja voin olla siitä tietenkin kiitollinenkin. Avun luotettavuudesta en tietenkään aina mitään varmaa voi sanoa, se on toinen asia erikseen. Mutta kai se apu siinäkin mielessä hyvää on ollut.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!