torstai 28. heinäkuuta 2016

Nautitaan kesästä, töiden teon lomassa

Eletään torstaita ja heinäkuun viimeistä viikkoa. Pitkään näytti jo siltä, että parhaimmat kesäkelit olisivat historiaa, oli pitkän aikaa kylmää, koleaa ja syksyistä mutta nyt tällä viikolla se on onneksi loihtinut taas hellekelit, riemuksemme.

Se on jopa loihtinut niin hyvät kelit, että vaikka Jaakko heitti kylmän kiven vesiin jo tämän viikon maanantaina, niin nyt vasta, vaikka tänään, voisi mennä ensimmäistä kertaa tänä suvena uimaan. Nyt sitä jo rohkeaisi ja tekisi mielikin mennä järveen jäähdyttelemään.

Pian kesä on jo ohikin, kohta on elokuu ja sitten sen jälkeen tulee syksy. Mutta ei mietitä vielä niin pitkälle vaan nautitaan kesästä ja näistä keleistä. Nyt kun on vielä mistä nauttia.

Kuinka se kesä on sitten minulta kulunut? Hyvin se on kulunut, tosin olen ollut ihan vaan kotioloissa. Missään reissussa en ole ollut. Se on kulunut aurinkoa ottaen, liikkuen ja kokatenkin. Nyt viime perjantaina laitoin kaalilaatikkoa ja tämän viikon maanantaina palapaistia. Näin kesäaikaan piti kaalilaatikko tehdä varhaiskaalista mutta hyvin se onnistui siitäkin.

Töitäkin olen tänä kesänä tehnyt. Sairastan kyllä tällä hetkellä psykoosi- nimistä sairautta ja olen sen takia noin vuoden mittaisella sairauslomalla. Olen sairastanut psykoosia jo kymmenen kuukautta. Tästä huolimatta teen jonkun verran tällä hetkellä töitäkin. Yhteensä työtunteja minulle kertyy yhden viikon aikana noin 11 tuntia.

11 tuntia töitä yhden viikon aikana ei ole paljoa, enkä paljoa saa palkkaakaan. Mutta tärkeitä työtunnit minulle ovat. Onhan jotain aktiviteettia sairausloman aikana ja saan pidettyä jonkin verran työkykyäni yllä kun teen töitä.

Työtunteja minulle kertyy siitä kun käyn keskiviikkoisin ja perjantaisin naapurissani, Majakassa töissä ja myös siitä kun olen täällä Länsituulen keittiössä aika ajoin töissä. Länsituulen keittiössä olen töissä maanantaina, tiistaina, keskiviikkona ja torstaina sekä sunnuntaina.

Täällä Länsituulessa on joka päivä tarjolla lounas ja päivällinen ja minä olen maanantaisin esille laittamassa lounasta ja tiistaina, keskiviikkona, torstaina ja sunnuntaina esille laittamassa päivällistä. Silloin kun olen esille laittamassa lounasta ja päivällistä niin korjaan ateriat myös pois tarjolta.

Majakka on puolestaan mielenterveyskuntoutujien työpiste ja siellä käyn töissä keskiviikkoisin ja perjantaisin. Olen ollut Majakassa töissä toukokuun alusta lähtien eli kolmen kuukauden ajan. Olen Majakassa töissä yhtenä päivänä aina kolme tuntia kerrallaan.

Majakassa työtehtävät vaihtelevat, mutta työtehtävät ovat usein pientehtäviä. Pussittamista, lajittelemista ja korttien sekä pussien tarroittamista ja pannoittamista. Olen viihtynyt Majakassa ihan hyvin.

Kesä vaihtuu kohta syksyyn, mutta nautitaan kesästä sitä ennen. Töiden teon lomassa.












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!