torstai 23. toukokuuta 2019

Miksi minut kannattaa palkata?

Niin kuin jo aiemmin tällä viikolla kirjoitin, minä olen työtä vailla. Asia herättää varmasti moniakin kysymyksiä, minkälaista työtä etsit? Millainen on aiempi työkokemuksesi? Mitkä ovat vahvuutesi työntekijänä? Ja sitten se mitä työnantajat eritoten miettivät, miksi meidän pitäisi palkata sinut?

Miksi minut kannattaa palkata? Koitan tässä blogitekstissä antaa vastauksen tähän kysymykseen. Työhaastattelussa yksi vaikeimpia asioita on oman itsensä esille tuominen, jalustalle nostaminen. Itseään pitäisi osata mainostaa, markkinoida, mutta ei liikaa. Liika kehuminen osuu omaan nilkkaan. Itsensä kehuminen sopivassa määrin on tärkeää, joten koitan harjoitella sitä tässä blogitekstissä.

Miksi minut kannattaa palkata? Minusta työnantaja saa ahkeran ja vastuullisen työntekijän. Selkeä vahvuuteni työntekijänä on asenteeni työntekoa kohtaan. Olen varsin ahkera työntekijä ja olen ahkeruudestani saanutkin aiemmissa työpaikoissani paljon kehua ja kiitosta.

Pyrin siihen että työtehtävissäni pärjäämiseni ei jäisi ainakaan asenteestani kiinni ja olen valmis tekemään töitä laidasta laitaan, olen valmis kastamaan tarvittaessa käteni myös siihen likaveteen. Asenteeni lisäksi olen myös vastuullinen. Aiemmassa työpaikassani sain kehuja esimerkiksi siitä että olen täsmällinen, en ollut koskaan myöhässä ja hoidin sovitut työtehtävät aikataulujen mukaisesti.

Näiden edellä lueteltujen ominaisuuksien lisäksi olen myös luonteeltani positiivinen persoona. Minulla ei ole tapanani valittaa työtehtävistä ja työoloista jos ei valitukselle ole sitten todellista tarvetta. En ole myöskään työntekijä joka jää tuleen makaamaan, surkuttelemaan ongelmia ja vastoinkäymisiä vaan koitan asennoitua niin että este on este mutta vain hidaste. Koitan aina mennä eteenpäin ja ratkoa mahdolliset tielle tulevat ongelmatkin.



Miksi minut kannattaa palkata? Yksi syy siihen on myös keittiöalan koulutukseni. Valmistuin Seinäjoen ammattikorkeakoulusta restonomiksi keväällä 2009. Koulutukseni on kattava ja senkin takia minulla on hyvät valmiudet työskennellä työntekijätason ja esimiehenkin tason työtehtävissä keittiöalalla. Koulutukseni lisäksi minulla on myös viiden vuoden työkokemus keittiöalalta.

Minulla on työkokemusta kartutettuna monestakin eri paikasta ja se on vain hyvä mielestäni. Olen nähnyt keittiöalalla paljon ja tiedän mitä työn teko on kovimmillaankin. Ja vaikka tämän tiedon tiedänkin niin silti en kaihda sellaisiakaan työtehtäviä joissa pääsee uurastamaan hiki hatussa. Lisäksi olen varsin usein ollut pidetty työntekijä aiemmissa työpaikoissani ja se käy ilmi myös työtodistuksistani.

Palkatessaan minut työnantaja saa hyväasenteisen, luotettavan ja positiivisen työntekijän jolla on myös hyvä koulutus ja myös työkokemusta hankittuna koulutuksen tueksi. Siksi minut kannattaa palkata!
   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!