torstai 23. toukokuuta 2019

Kuka Viltsun nurkkausta kirjoittaa?

Blogini Viltsun nurkkaus täyttää ylihuomenna lauantaina 8 vuotta. Tajusin vain eilen illalla etten ole tainnut koskaan varta vasten esitellä itseäni täällä blogissa. Kuka kumma Viltsun nurkkausta on vuosien varrella kirjoittanut? Tietenkin olen kirjoitellut paljon itsestäni ja elämästäni vuosien varrella tähän blogiin ja linkkaan jonkin aiheeseen sopivan tekstin uudelleen tähän blogipostaukseen mukaan.

Kuka blogia kirjoittaa?

Viltsun nurkkauksella on aina ollut yksi ja sama kirjoittaja eli minä Viltsu eli Ville. Olen 34-vuotias mies ja asun tällä hetkellä täällä Hämeenlinnassa. Olen kotoisin Hämeenlinnan naapurikunnasta Hattulasta ja olen myös vuosien varrella asunut Etelä-Pohjanmaalla Kauhajoella. Opiskelin Kauhajoella vuosina 2005-2009. Sen tarkemmin en ala tässä asuinhistoriaani käymään läpi vaan siitä voi käydä lukemassa lisää täällä: Elämää kolmella paikkakunnalla



Minä olen siis 34-vuotias mies, olen koulutukseltani restonomi eli muun muassa keittiöalan esimies. Valmistuin restonomiksi vuonna 2009 Seinäjoen ammattikorkeakoulusta ja tarkemmin sanottuna ravitsemisalan yksiköstä Kauhajoelta. Minulla on noin viiden vuoden työkokemus omalta alaltani, eli keittiöalalta. Työpaikkojani ovat olleet muun muassa koulutuskeskus Tavastian suurkeittiö, lomakoti Ilonpisara ja Parolan Rosolli.

Ajatuksiani työstä ja tekstiä minusta työntekijänä voi käydä lukemassa näillä sivuilla lisää:

Mitä työ merkitsee?
Muistot herättivät ajattelemaan
Työ

Itsensä esittely on mahdottoman vaikeaa

Kerrottakoon alkuun heti että on tämä itsensä esitteleminen muuten hankalaa. Mielummin sitä kirjoittelee tekstiä monesta muusta asiasta, mutta sitten kun pitäisi vähän itseään tuoda esille ja jopa kehua itseään niin käy homma jo vaikeammaksi. Itsensä kehuminen on hankala rasti, pitäisi osata vielä kaiken lisäksi sellain sopivassa määrin itseään nostaa jalustalle, ettei mene jo ylikehumiseksi. Toisaalta on hankalaa kertoa itsestään sellain lyhyesti, olisi niin paljon näkökulmia miltä kannalta itseään esitellä.

Ja miksi sitä kaikkea tässä blogitekstissä uudelleen alkaisi käymään edes läpi, kun melko paljon itsestäni ja elämästäni olen jo kirjoittanut vuosien varrella tänne blogiini.

Esimerkiksi täältä voi käydä lukemassa mitä elämä on minulle opettanut:

33 vuotta elämää takana-mitä elämä on opettanut?

Mitkä ovat harrastuksiani?

Harrastukseni on varmaan blogini aktiivisille lukijoille tullutkin jo vuosien varrella edes hieman selväksi. Voisin kuvitella blogini lukijoiden kuvailevan harrastuksiani jotenkin näin: Ainakin se on lätkähullu ja tykkää penkkiurheilusta. Tykkää myös kirjoitella paljon ja bloggaaminen on Viltsulle tärkeää.

Nämä ovat asioita ja harrastuksia jotka ovat olleet paljon esillä täällä blogissanikin vuosien varrella. Tykkään jääkiekosta ja muusta urheilusta ja seuraankin paljon urheilua. Tällä hetkellä seuraamiani ykköslajeja ovat jääkiekko ja koripallo ja suosikkijoukkueitani ovat HPK ja Kauhajoen Karhu Basket.

Ajatuksiani muuten harrastamisesta, vapaa-ajasta ja vapaaehtoistyöstä voi käydä lukemassa lisää täällä: Virikkeellistä toimintaa- vielä kerran 

Miksi sitten jääkiekko kiinnostaa minua? Siitä voit käydä lukemassa lisää täältä: Miksi jääkiekko kiinnostaa minua? 

Mutta tosiaan harrastuksiani ovat innokas penkkiurheilu, tykkään seurata eri urheilulajeja laidasta laitaan ja onhan minulla paljon ollut varsinkin tänä vuonna käytössäni noita maksukanavia, joista näkee urheilua. Tykkään seurata etenkin tosiaan lätkää ja korista, mutta näiden lisäksi myös jalkapalloa, moottoriurheiluakin jonkin verran, hiihtolajeja ja biljardia.

Sen lisäksi että seuraan aktiivisesti urheilua niin koitan liikkua paljon myös itse. Koitan liikkua niiden suositusten verran eli vähintään viitenä päivänä viikossa ja vähintään 30 minuuttia yhden liikuntakerran aikana. Harrastan paljon nykyään kävelyä, joskus myös pyöräilen ja joskus käyn uimahallilla. Kun kesä tulee niin pitäisi alkaa käymään taas Ahveniston maauimalassa uimassa ja järvissäkin uimassa.

Tykkään myös kirjoittamisesta ja se on tärkeä harrastukseni. Tätä blogiani olen pyörittänyt jo tosiaan kahdeksan vuoden ajan ja yhä tuotan tänne tekstiä suurella innolla. Siitä kai näkee kuinka tärkeää kirjoittaminen minulle on, koska intoni ei ole laantunut koskaan tätä bloggaamista kohtaan.

Hajatelmiani bloggaamisesta, kirjoittamisesta ja asenteestani voi käydä lukemassa lisää vaikka täällä: Tiistain teksti 

Mitä minulle kuuluu tänään?

Sitten yksi tärkeimpiä kysymyksiä eli mitä minulle kuuluu tänään? No olen vähitellen saamassa taas täysin terveen paperit ja olen kuntoutumassa mielenterveyssairauksistani ja alkoholismista. Neljän viime vuoden ajan olen ollut mielenterveyskuntoutuja ja asunut täällä Länsituulessa... eli siis missä? Siitä voit lukea lisää taas täällä: Mikä ihmeen Länsituuli?

Minulla pyyhkii tällä hetkellä hyvin. Onhan takana yksi elämäni ikimuistoisempia keväitä ja en ole enää kuntoutustuella vaan olen tämän toukokuun ajan ollut jo taas pitkästä aikaa työtön työnhakija ja olen jo siinä kunnossa että etsin itselleni töitä.

Miksi tämä kevät oli ikimuistoinen. Käy lukemassa täältä Ikimuistoinen kevät
Ja tekstiä työnhaustani voit lukea vaikka täältä: Olen työtä vailla

Toivottavasti tämän tämän päivän blogitekstin ja siihen linkattujen aiemmin kirjoittamieni blogitekstien avulla sait hieman selkoa siitä millainen ihimnen on Viltsun nurkkauksen takana. Tämä on Viltsun nurkkauksen juhlaviikko,

Viltsun nurkkaus täyttää ylihuomenna lauantaina jo 8 vuotta ja koko tämän juhlaviikon ajan blogissa käydään vanhoja tekstejä läpi ja kirjoitetaan uusia tekstejä varmaan joka päivä. Tämän viikon uudet tekstit käsittelevät jollain tavalla Viltsun nurkkausta ja sen jo 8-vuotista taivalta tai sitten vaihtoehtoisesti kovalla pinnalla olevaa työn hakua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!