tiistai 5. toukokuuta 2020

Nämä tuovat iloa just nyt elämääni

Koen elämäni olevan tällä hetkellä rajoitteista ja poikkeusoloista huolimatta hyvää. Vaikka Suomessakin jyllää korona niin jaksan minäkin yhä olla kaikesta huolimatta positiivinen. Tiedostan että tähän koronaan kannattaa suhtautua riittävällä vakavuudella mutta mielestäni voi silti olla posiitinvnen jos siihen kykenee. 

Mitkä asiat just tällä hetkellä minun elämääni sitten tuovat sitä iloa? No iloitsen siitä että olen helmikuun lopussa sairastamani flunssan jälkeen itse pysynyt vielä terveenä. Pari kertaa minullakin on ollut sellaista oloa että olenkohan tulossa kipeäksi mutta nuo ovat onnekseni osoittautuneet vääriksi hälytyksiksi. 

Silloin tällöin ostettavat kukkakimputkin tuovat elämään positiiviuutta. Näitä kukkakimppuja voisi ostella ehkä enemmänkin. 


Iloitsen myös siitä että minulla on vielä ainakin toistaiseksi pysynyt työ tämän koronan aikanakin. Olen töissä siellä Ilveskodilla, ja sitä ei niin vain laiteta ainakaan kiinni koronankaan vuoksi. Minulla on työ jossa viihdyn ja mukavat työkaverit. Sekä tulevaisuuskin työrintamalla näyttää vähintään lupaavalta. Nykyinen työkokeilupesti päättyy heinäkuun puolivälissä mutta jatkostakin on jo alustavasti puhuttu. Olisin jatkamassa palkkatuen avulla tuolla Ilveskodin keittiöllä. Ja minäkin teen ainakin ensi viikon nykyisen kuuden tunnin sijaan kahdeksan tunnin työpäiviä. Testataan hieman onko minusta tekemään normipitkiä työvuoroja. Kokeilu voi olla pidempikin jos se onnistuu. 

Elämääni tuo iloa, valoa ja energiaa tällä hetkellä myös musiikki. Olen taas innostunut kuuntelemaan musikkia. Minulla on se maksullinen Spotify kun ärsyynnyin niistä jatkuvista samoista mainoksista mitä Spotifyn ilmaisversio tarjosi. Musiikki on minulle tärkeää tällä hetkellä, sen avulla saa helposti fiiliksen iloiseksi ja vapautuneemmaksi. 

Itse tekemäni hampurilaisannos vappuna.


Olen myös innostunut tosiaan katselemaan noita suoratoistopalveluiden tarjoamia ohjelmia. Leffoja ja sarjoja. Arkena katselen sen mitä töiltä ja kotiaskareilta ennätän ja viikonloppusiin katselen sitten lisää. Olen iloinen esimerkiksi siitä että vihdoin löysin Paon viidennen tuotantokauden. Tuon tuotantokauden näkee Viaplaysta ja olen nyt sitä katsellut jo neljän jakson verran. Viisi jaksoa olisi vielä katseltavana.

Leffojenkin katselusta olen nyt innostunut. Huhtikuussa katselin muistaakseni kahdeksan elokuvaa joka on poikkeuksellisen paljon minulle. Ja tykkään katsella myös komediasarjoja, kuten Frendejä, Frasieria, Bel Airin prinssiä, kotimaista komediasarjaa Rehtoria ja Seinfeldiä. Etenkin noista Frendeistä olen varsin innostunut. 

Iloa elämään tuo tällä hetkellä myös hyvät kelit. Nyt tämän viikon on ollut niin lämmintä ja kaunista ulkona. Ja olen taas innostunut kuntoilustakin. Viime viikolla kuntoilu jäi minulla tosi vähille, lähinnä siihen mitä kuntoilin kun pyöräilin työmatkat. Pyörällä nuo työmatkat eivät kuitenkaan ole enää juuri mitään. Kävellen oli ihan eri asia, silloin tuli jo työmatkoilla hyvin liikuntaa. Kävellen työmatkani kesti yhteensä päivässä noin 50 minuuttia. Nyt täytyykin lenkkeillä työpäivien jälkeen ja onnekseni olen taas innostunut kuntoilustakin.

Pääsiäisenä panostin ruoanlaittoon. Tässä aikaansaannoksiani.


Iloa elämään on viime aikoina tuoneet myös se että olen jaksanut panostaa ruokaan. Pääsiäisenä ja vappuna minulla oli oikein herkkumenut ja panostin noina juhlapäivinä todella paljon ruokaan. Se oli oikein innostavaa ja mukavaa. Joskus minäkin touhuamassa enemmänkin myös kotikeittiössä.  

Edellä mainitut asiat tuovat minun elämääni tällä hetkellä iloa. Pidetään lippu korkealla! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!