lauantai 2. toukokuuta 2020

Yksi parhaimmista vapuista moneen vuoteen!

Minulle jäi tämän vuoden vapusta hyvin positiivinen maku suuhun. Mielestäni tämän vuoden vappu oli yksi parhaimmista moniin vuosiin. Rajoitteista huolimatta onnistuin pitämään vappuna mielen iloisena ja onnistuin viettämään hauskan juhlan.

Tämän vuoden vapun viettoa rajoitti muutamakin eri asia. Tämä Suomessakin vallitseva koronatilanne ja poikkeusolot aiheuttivat montakin rajoitusta. Vappua piti juhlia lähinnä yksin omassa kodissa, ulkosalla ei saanut kokoontua esimerkiksi vapputorille ja julkiset paikat kuten ravintolat eivät vappuna olleet auki. Myöskään tuolla Länsituulessa (mielenterveyskuntoutujien asuin-ja toimintakeskus) ei ollut tänä vuonna vappujuhlia.



Oma rajoituksensa oli myös se että antabus-lääkekuurilla kun yhä edelleen olen niin en saanut vappuna juoda ollenkaan alkoholipitoisia juomia.

No näistä eri rajoituksista huolimatta onnistuin viettämään hauskan vapun tänäkin vuonna. En keskittynyt liikaa miettimään ja marmattamaan siitä miten asiat voisivat parhaimmillaan olla vaan kekityin lähinnä tekemään juhlastani hyvän niillä asioilla jotka käytettävissä oli. No kaikki mielestäni lähti kuitenkin hyvästä asenteesta. Asenne ratkaisee, aina. Minun asenne oli lähinnä se että korona, et minua nujerra! Vaan minäpä näytän että voin rajoitteet huomioiden pitää silti hauskaa.




Sain loihdittua kivan vapun esimerkiksi hyvän ruoan, menevän musiikin ja alkoholittomien juomien ansiosta. Sekä asuntoni oli niin kivasti koristeltu vappuna. Ruokana minulla oli niitä itse tekemiäni hampurilaisia. Olin leiponut itse hampurilaissämpylät, väliin olin tehnyt itse marinoituja punasipuleja, majoneesia ja burgerpihvejä. Kaupasta olin lisäksi hampurilaisen väliin ostanut suolakurkkuja, tomaatteja ja jäävuorisalaattia sekä sellaista Street kitchen-burgerkastiketta ja sipulirouhetta. Hampurilaisateriaani täydensi Lidlistä ostamani ranskalaiset jotka paistoin uunissa ja pari lisukesalaattia.

Spotifya kuuntelin myös vappuna todella paljon. Minulla on taas se maksullinen Spotify käytössäni kun raivostuin niihin samoihin mainoksiin. Ja asuntoni olin koristellut mielestäni varsin nätiksi. Sekä ostin Salesta vappuaattona sellaisen ihanan Muumipeikko-heliumpallon. Minulla on pienestä lapsesta lähtien ollut haave että minäkin saisin sellaisen heliumpallon ja nyt minä sain vihdoin ostettua sellaisen vapuksi. Se on niin hieno ja tuossa se on nyt olohuoneessani, ollut koko vapun ajan.





Tämän vuoden vappu oli ihan hauska. Iloista fiilistäni varmaan kohotti entisestään se että minulla on töistä vapun johdosta kolmen päivän vapaat. Ja aika paljon join vappuna niitä alkoholittomia juomia, oluita ja minulla oli myös kolmea erilaista alkoholitonta kuohujuomaa. Aika korkealla ja iloisena sen juhlatunnelman sai pidettyä myös ilman alkoholia. Ja eipähän tullut pää kipeäksi kun ei juonut alkoholia lainkaan. Nyt pitää kyllä pitää taukoa myös noiden alkoholittomien juomien juomisesta.

Mutta olipahan tosiaan kiva Wappu! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!