sunnuntai 14. kesäkuuta 2020

Odottaminen tekee elämästäni jännittävää

Elän jännittäviä aikoja. Toisaalta myös epävarmoja aikoja ja tuo epävarmuus rassaa jonkin verran myös mieltäni. Seuraavan kuukauden aikana ratkeaa niin monta oman elämäni kannalta olennaista asiaa. Toivon että asiat saisivat lopullisen sinettinsä mahdollisimman nopeasti mutta saattaahan se olla että joudun jännittämään vielä kauankin. 

Toisaalta, minua ei ilmiselvästi ole tehty odottamaan. Olen huomannut etenkin että sosiaalisen median käyttäminenkin on muokannut minusta sellaista ihmistä että tahdon kertoa asiat koko maailmalle tässä, nyt ja heti. Tai ainakin niin, että tahdon että asiat tapahtuvat nopeasti. Ärsyynnyn helposti jos joudun odottamaan ja en malttaisi millään odottaa. Ja mitä tärkeämmästä asiasta on kyse niin tietenkin, sitä vaikeampaa odottaminen on. 

tilt-shift photography of person in brown jacket

Tämän hetkinen elämän tilanteeni on jokseenkin jännittävä, mutta myös mielenkiintoinen. Minun elämässäni ratkeaa isojakin asioita varmaankin viimeistään seuraavan kuukauden aikana. Toisaalta, nautin tästä nykyisestä elämän tilanteesta. Elämä ei ole silkkaa harmaata arkea vaan on jotain isoakin mitä odottaa ja jännittää. Jotain jolla spekuloida ja jota miettiä. Hetkinen! Tässähän on myös jotain tuttuakin? Samojen seikkojenhan vuoksi tykkään seurata myös urheilua.

Elämän tilanteeni on tällä hetkellä mielenkiintoinen kun isojakin asioita odottaa ratkeamistaan ja viimeisiä sinettejään mutta toisaalta, se rassaa myös mieltäni. Pistää minut spekuloimaan asioilla ja stressaamaan niillä. Se ei välttämättä ole hyvä juttu esimerkiksi ihmiselle joka on välillä tapellut nukkumisongelmienkin kanssa. 

Mutta elämässä pitää vain välillä sietää epävarmuutta. Sellaista se vain on. Minäkin olen elämässäni tehnyt paljon töitä ekstraajana, keikkatyöläisenä, määräaikaissuhteissa ja nyt Ilveskodissa kolmen kuukauden pätkiä työkokeilussa. Työt eivät ole minulla ole oikeastaan koskaan ollut pidemmän aikaa mikään varma juttu vaan olen saanut elää epävarmuudessa pitkiäkin aikoja. 

Ja niitä asioita mitä tällä hetkellä jännitän ja odotan. No niitä ovat työkuvioiden ratkeaminen, juhannus ja mahdollinen kesäloma sekä ylipäänsä se että onko minulla kesälomaa. Minä olen ollut työkokeilussa sellaisessa paikassa kuin Ilveskoti viime vuoden lokakuun puolivälistä lähtien. Ja olen työkokeilussa siellä aina heinäkuun puoliväliin asti. Eli olen yhteensä Ilveskodissa työkokeilussa jopa yhdeksän kuukauden ajan. 

Työkokeilut Ilveskodissa ei voi enää jatkua sillä kaikki mahdolliset työkokeilupestit on heinäkuun puolivälin jälkeen käytetty. Mutta minut palkkaavalla työnantajalla on mahdollisuus esimerkiksi palkkatukeen avustamaan minun palkkaamista ja mahdollisesta palkallisesta jatkosta Ilveskodissa onkin jo puhuttu. 

man writing on paper

Ja viimeksi kun mahdollisesta palkallisesta jatkostani Ilveskodissa oli puhetta niin keittiön emäntä sanoi että jatko on muuten varmaa mutta jos tulee korona ja siitä seuraa lomautuksia niin se voi kaataa minunkin palkkaamismahdollisuuden koska mahdolliset lomautukset estävät uusienkin sopimuksien tekemiset. Mutta jos teen sopimuksen Ilveskodin kanssa niin kuulemma, työpestini voisi olla jopa toistaiseksi voimassa oleva. 

No, lukuisatkin pettymykset työmaailmassa on tehnyt minusta pessimistin näissä työasioissa. Uskon varmaksi palkallisen jatkoni Ilveskodissa sitten vasta kun sopimus on allekirjoitettu. Ja vähänkö nyt jännitän tuota asiaa ja odotan sitä hetkeä kun sopimus allekirjoitetaan! Se olisi niin uskomattoman hieno juttu ja tekisi minut kyllä onnelliseksi. Isosta tavoitteestani tulisi totta. Ja toivon vielä että sopimus olisi mahdollisimman pitkäkestoinen sillä tällaiset kolmen kuukauden sopimukset tekevät elämästä melko epävarmaa.

No jos työkuvioni menevät niin kuin on suunniteltu niin minulla olisi myös ainakin neljän viikon pituinen kesäloma joka alkaisi heinäkuun puolivälissä ja loppuisi elokuun puolivälissä. Tätä mahdollista kesälomaani myös odotan. Ja vaikken saisikaan jatkaa Ilveskodissa niin pidän varmaan silti kuukauden kesäloman ennen kuin alan etsimään itselleni uutta työtä. Olen sen kesäloman niin ansainnut. 

black Ray-Ban Wayfarer sunglasses on beach sand

Ja jos se kesäloma on minulla niin jännitän sitäkin mitä mahdollisuuksia minulla on viettää kesälomaani. Minkälaisia palveluita ja aktiviteetteja silloin on käytössä? Voisinko tehdä muun muassa lyhyen reissun silloin Suomen rajojen sisäpuolella? Paljon riippuu tästä koronatilanteesta. 

Tällä hetkellä odotan myös juhannusta melko paljon. Silloin minulla on kolme päivää vapaata putkeen ja syön ainakin juhannuksen perinneherkkuani eli ahvenanmaan pannukakkua. Olen jo monet vuodet peräkkäin tehnyt sitä juhannuksena ja siitä on muodostunut minulle jo perinne. Se on niiiiin hyvää tuoreiden mansikoiden, kermavaahdon ja mansikkahillon kanssa.  

No, tällaisia asioita minä tällä hetkellä odotan ja jännitän. Ehkä jo ensi viikolla asiat ratkeavat? Ja toivottavasti asiat ratkeavat hyvällä tavalla! Olisin niin onnellinen!    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!