tiistai 14. heinäkuuta 2020

Kuvia ja tunnelmia kesälomani ensimmäisiltä päiviltä

Hitsit, kuinka mukavasti kesälomani on alkanut. Lauantaina tein loman alun kunniaksi sen mansikkatäytekakun, sunnuntaina olin puolestaan tunnin verran täällä Hämeenlinnan torilla Linnajazzeilla ja eilen löysin minulle itselleni täältä Hämeenlinnasta kokonaan uuden mutta kivan käyntikohteen. Eli lähdin tutustumaan paikkaan nimeltä Tiirenkosken tehdas, siellä oli kahvila josta sai muun muassa tosi hyvän makuisia vohveleita. 

Sitten siellä Tiirenkosken tehtaalla oli myös pieni myymälä ja maatilan eläimiä joita myös sai katsella. Tänään tiistaina puolestaan tein vierailun lähipitäjään Hauholle. Siellä kiertelin etenkin Hauhon Vanhaa raittia joka on todella kaunista seutua. Kesälomallani on ollut hieman ehkä sellainen varovaisen tunnusteleva alku näin lätkätermeillä kuvailtuna mutta sitten kuitenkin todella kiva alku. Olen tykännyt siitä mitä olen tehnyt ja oloni onkin nyt melko innostunut ja onnellinen. 

Nautin nyt tästä koko ajasta kun olen lomalla mutta toisaalta ensimmäiset päivät lomalla ovat saaneet minun yhä vain enemmän odottamaan uusia ja pidemmän matkan reissuja. Näitä reissuja teen sitten kuitenkin myös Suomessa. 

Ja minkälainen sen loman pitäisi olla? Olen tätäkin nyt jonkin verran funtsinut. Toisaalta lomalla on aikaa ottaa ihan rennosti ja ladata akkuja tulevia työkoitoksia varten mutta perhana, lomalla on myös just tuota aikaa ja silloin jaksaakin ihan eri lailla kuin työaikana eli silloin kesälomalla on hyvä mahdollisuus olla ja mennä. Tehdä asioita mitä haluaa tehdäkin ja nauttia elämästä. Olenkin ajatellut ja laatinutkin ns. pelikirjani tälle kesälomalleni sellaiseksi että se sisältää hyvän määrän sekä lepopäiviä että myös reissupäiviä. Suhde on varmaan puolet lepopäiviä ja puolet reissupäiviä. Ja itseäni vartenhan minä kesälomaani etenkin elän eli teen asioita joita todella tykkään tehdä. Tällä hetkellä fiilikseni on esimerkiksi sellainen että kaipaan todella paljon kauniita maisemia ja luontoa.

Tässä nyt kuvasatoa kesälomani ensimmäisistä päivistä:

Kesäloma alkoi mansikkakermakakun leipomisella. Leivoin koko kakun itse pohjaa myöden ja hitsit kun oli hyvää! 


Sunnuntaina olin Jazzia kuuntelemassa Hämeenlinnan torilla: 




Maanantaina puolestaan kävin tutustumassa täällä Hämeenlinnassa minulle täysin uuteen kohteeseen eli Tiirenkosken tehtaaseen. Se oli kiva paikka mutta en ollut ennen sellaisesta kuullutkaan vaikka olen melkein koko ikäni asunut täällä Hämeenlinnassa tai sen naapurikunnassa. 


Tiirenkosken tehtaan kahvilassa sai tosi hyviä vohveleita ja sai valita itse oheen hillon. Minä valitsin raparperihillon ja se oli myös hyvää. 




Ja sitten muutama kuva Tiirenkosken tehtaan eläimistä joita siellä piha-alueella oli nähtävillä:

































Tänään tein puolestaan reissun Hauholle ja tutustuin etenkin Hauhon Vanhaan raittiin. Jessus, kun onkin kaunista seutua. 









































Lopuksi söin hampurilaisaterian Vanhan Raitin kievarissa. Lounasaikaan hampurilaisaterian sai edullisemmin. 






     

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!