perjantai 10. heinäkuuta 2020

Siunattu, kiitollinen, onnellinen

Kirjoitin blogiini noin kuukausi sitten siitä kuinka odotan tiettyjä asioita tapahtuvaksi. Nyt tuo pitkäksi venähtänyt odotus on päättynyt ja olen onnellinen. Odotin eritoten päätöstä töideni jatkumisesta työkokeilun jälkeen, ja tuo päätös oli lopulta myönteinen. Tulen allekirjoittamaan Ilveskodin kanssa seuraavaksi puolen vuoden jatkosopimuksen. 

Työni tulevat siis Ilveskodissa jatkumaan myös yhdeksän kuukautta kestäneen työkokeilun jälkeenkin. Seuraavaksi tulen allekirjoittamaan Ilveskodin kanssa puolen vuoden jatkosopimuksen. Ja toisin kuin työkokeilun aikana, niin nyt tulen saamaan tuon puolen vuoden työsuhteen aikana todellista palkkaakin. Sen sijaan että saisin vain korotettua työttömyyskorvausta. 

Pitkään jouduin odottamaan asioita tapahtuvaksi mutta lopussa kiitos seisoi ja pitkä odotus ja jännitys palkittiin. Asiat ratkesivat lopulta hienolla tavalla. Olen todella onnellinen ja kiitollinen tällä hetkellä. Työpanokseni palkittiin kuitenkin ainakin puolen vuoden jatkosopimuksella. Työsuhde tulee sisältämään täysiä kahdeksan tunnin työvuoroja ja työnimikkeeni tulee olemaan keittiötyöntekijä. 

Työkaverit antoivat minulle tänään kahvitauolla tämän herkkuleivonnaisen. Loman alun kunniaksi. 


On niin hienoa kun elämäni on kuitenkin ollut pohjamudissakin aikoinaan. Nyt elän jonkinlaista nousukautta elämässäni ja se on hieno juttu. Ja voi olla että työni jatkuvat Ilveskodissa myös tuon puolen vuoden jälkeenkin, nyt vain kirjoitetaan tämän kestoinen sopimus koska palkkatukeakin saa vain tuoksi kyseiseksi ajaksi. 

Minulla on ollut iso tavoite. Se on ollut se että saisin palkkatöitä oikein jonain päivänä taas ja nyt tuo tavoite toteutuu. Se on iso askel eteenpäin kuntoutumisessani. Olen kuitenkin viihtynyt Ilveskodin keittiössä erittäin hyvin ja tulen mielelläni jatkamaan siellä työskentelyä. Ja mitä olen saanut kuulla palautetta niin työpanoksestani on todella tykätty. 

Odotin taannoin myös muita asioita tapahtuvaksi. Yksi niistä oli kesälomani alku. Ja nyt tuo kesälomani alkoi. Tulen olemaan lomalla seuraavat viisi viikkoa ja palaan 17. elokuuta takaisin töihin. Tosiaan, pitkään odotin asioita tapahtuvaksi ja on hienoa että pitkän odotuksen jälkeen asiat ratkesivat näin. Olen kyllä ollut onnellinen, silmistäni on tainnut muutama tippa linsseihinikin tippua.

Minulla ei ole kovin montaa kertaa ollut työhistoriani aikana tällaista tilannetta että lomani jälkeen jatkan työn tekoa samassa työpaikassa. Tällainen on minulle harvinaisempaa herkkua mutta olen kyllä mielestäni lomani ansainnut. Olenhan tehnyt töitä nyt yhtäjaksoisesti (vapaita lukuun ottamatta) lokakuun puolivälistä alkaen eli melkein kokonaisen työvuoden. 

Puolen vuoden jatkosopimus ja viiden viikon kesäloma. Ei voisi asiat juuri paremmin olla?


Joskus asiat päättyvät kurjasti, joskus tarina ja odotus saa onnellisen lopun. Minun odotus sai todellakin onnellisen lopun. Puolen vuoden jatkosoppari Ilveskodin keittiölle ja viiden viikon kesäloma, ei voisi asiat juuri paremmin olla. Minulla on itse asiassa niin vähän kokemusta päivävuoron jälkeen töistä kesälomalle lähdöstä että tänään meinasi parit kyyneleetkin tulla työpaikalla työvuoron jälkeen kun lomani alkoi. Ne kyyneleet olisivat tulleet onnesta. 

Nyt vain mietintämyssy päähän ja miettimään mitä sitä tekisi kesälomallani. Uskaltaako sitä lähteä vaikka reissuun? Ja uskallus on nyt kiinni etenkin tuosta koronasta. On minulla jo joitakin reissusuunnitelmia tehtynä mutta pitää miettiä tuota uskaltamistakin, etenkin tuon koronan vuoksi. 

Mutta oloni on nyt Siunattu, kiitollinen ja onnellinen. Tämä tarina odottamisesta sai tällä kertaa hienon päätöksen. Sä taidat tsiigata voittajaa? 
   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!