sunnuntai 30. tammikuuta 2022

Totaalinen synninpäästö?

Aloin vasta tänään käsittämään miksei viime aikaiset "paasaukseni" ole oikein auennut ihan perusjanarille. Ja minua on pidetty solvaajana ja raivoajana. Pätijänä. Syynä on nyt varmaan totaalinen väärinymmärrys ja epätietoisuus taustalla jotka ovat minun itseni saanut näyttämään todella huonossa valossa. 

Olen tainnut jauhaa liiankin sivistynyttä ja avarakatseista tekstiä ja analyyttisiä näkemyksiäni ja ei ole uskottu että minulla on tietoa jonkin verran mitä nämä termit ja sairaudet tarkoittavat. Ja lisää tietoa saa netistä lukemalla vaikka. Kyllähän tällaisia käsitteitä ja luonnehäiriöitä on olemassa. Ja minulla on jonkin verran tietoa mitä ne tarkoittavat. Olen ajatellut asioita myös analyyttisesti ja tosi avarakatseisesti. Kun olen sanonut että se voi olla sairas persoona niin olen sitä sairautena nimenomaan tarkoittanut. Mutta ahdasmielisemmälle ihmiselle se voi tarkoittaa lähes panettelua ja solvaamista. 

Ajatukseni joita nyt olen aivan hiton liian kauan paasannut netissä julkisesti niin on ollut lähinnä analyyttistä pohdintaa niiden tietojen, kokemuksien ja havaintojeni perusteella joita minulla on oikeasti jonkin verran kerättynä.

Nyt taisi tulla totaalinen synninpäästö minulle ja asiat alkavat hiljalleen avautumaan oikealla tavalla. Olen vedellyt vähän avarakatseisesti linjoja yhteen ja ihmiset eivät oikein ole pysyneet perässäni. 

Tämän kun vielä lopulta hyväksytte ja syötte lopulta tällaisenaan niin matka vihdoin jatkuu. Törkyturpa olikin lopulta yllättävän analyyttinen, pohdiskeleva ja sivistynyt persoona. Mutta nyt tämä paasaus on kyllä ohi. 

Tässä ne syyt varmaan lopulta on miksei juttuni ole oikein avautuneet. Mutta kun lopulta hyväksytte tämän niin matka jatkuu vaan, väärinymmärrykset oikenevat ja elämä vihdoin jatkuu.

Ison virheen olen tehnyt kun olen tällaista puhetta täällä pitkään jauhanut. Mutta nämä ovat olleet vain minun näkemyksiä. Minun ajattelulla maailmaan mahtuu paljon erilaisia näkemyksiä ja rakentavaa, toiset huomioivaa keskustelua ja ei liian herkästi tuomitsevaa ajattelua.

Mutta hiljainen hyväksyntä vain asioille että näinhän tämä taitaa nyt olla ja eteenpäin vihdoin sanoi mummo lumihangessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!