maanantai 1. heinäkuuta 2024

Haluan jatkossakin ylläpitää kirjoitustaitoani

 Haluan jatkaa bloggaamista. Haluan jatkaa tätä harrastusta. Jo melko pitkään on ollut jo epävarmaa bloggaanko enää ja blogipostauksia on tullut harvakseltaan. Mutta jo sen takia haluan jatkaa bloggaamista että ennen kirjoittamistaito on ollut yksi selkeitä vahvuuksiani ja haluan ylläpitää tuota taitoa jatkossakin. Se on arvokas taito, on hienoa kun osaan kirjoittaa niinkin hyvin kuin osaan ja sitä taitoa ei kannata päästää ruostumaan. Itsestäänselvyytenä ei kannata pitää tätäkään taitoa vaan sitä kannattaa välillä aina treenata. 

Kirjoittaminen on minulle myös tärkeä harrastus. Tykkään tuottaa tekstiä, tykkään pukea ajatuksiani sanoiksi. Nykyään kirjoittaminen on minulle ajattelun väline. Kirjoitan niistä asioista mitä mielessäni liikkuu, mitä ajattelen. Välillä on vaikeaa päivittää tätä blogiakin koska ei keksi aihetta blogipostaukselle. Aika useinkin tämä blogi on ollut minulla auki viime kuukausina mutta olen sitten jättänyt kirjoittamatta. Nyt tavoitteenani on taas päivittää tätä blogia ahkerammin, kirjoittaa enemmän. 

             

En tiedä muuten varmaksi mitä minulle aikoinaan tapahtui kun kasvoni muuttuivat hieman. Yhden mahdollisen syyn ajattelen olevan siinä kun aikoinaan toimittajan harrastuksessani menin nopeuttamaan vähitellen tekstini nopeutta. Tai kun tuotin tekstiä nopeammin, lauseet olivat lyhyempiä. En mitään muuta ihmeellistä tehnyt siihen aikaan kun vuosina 2014-2015 nuo muutokset kasvoissani tapahtui. Muutokset ei nyt mitään kovin isoja ole mutta kun vertaa uusinta kuvaani vuoden 2009 kuvaan joka on tuo oikeanpuoleinen kuva niin näkee että niissä on jonkin verran eroa. 

Olen vain kärsinyt noista kasvojeni muutoksista mutta vähitellen olen alkanut miettimään että olisiko mahdollista tehdä parannuksia kasvoihinsa, muokkauksia jos ei ole tyytyväinen omiin kasvoihinsa. Kasvoluukirurgiaa tai kasvokirurgiaa minä olen miettinyt mutta vielä en ole enempää perehtynyt siihen millaisia muutoksia kasvoihin nykyteknologialla voi tehdä. Mutta on se yksi haaveeni ja iso haave onkin, jos joskus voisi tehdä parannuksia kasvoihinsa. Täytyisi vain olla ensin rahaakin jonkin verran säästössä. 

Muita haaveitani on aloittaa joskus yliopisto-opinnot. Tänään yksi puolituttu kertoi päässeensä yliopistoon opiskelemaan. Ja se entisestään nostatti omiakin fiiliksiäni. Olisi hienoa joskus päästä yliopistoon opiskelemaan. Mutta en tiedä sitten, en ole enää kovin nuori vaan täytän syksyllä jo 40 vuotta. Vaikka nykypäivänä yhä vahemmat ihmiset opiskelevat, kai. Ja uudelleen kouluttautuminen voi olla minulla edessä jos jalkani eivät oikein kestä noita keittiöalan hommia. Viimeksi kun olen ollut keittiöalan hommissa niin minulla oli jalkakipuja. Että en tiedä sitten, pitääkö tässä joka tapauksessa lähteä uudelleen kouluttautumaan. Alalle jossa jalat eivät ole niin kovilla.

Kolmas isompi haaveeni on joskus ulkomaan reissu. Nyt olen viime vuosina harrastanut jonkin verran kotimaan matkailua ja olen heinäkuussakin lähdössä Jyväskylään reissuun mutta olenhan alkanut yhä enenevässä määrin haaveilemaan myös ulkomaan reissusta. Ei kai se niin paljoa lopulta kustantaisi ainakaan kun kotimaan matka.

Nyt kun rahatilanteenikin on aika hyvä vaikka olenkin kuntoutuja ja pääasiallinen toimeentuloni on kuntoutustuki. Säästöön jää joka kuukausi ihan kiva määrä rahaa ja valoisa rahatilanne mahdollistaa tietenkin sen että uskaltaa enemmän haaveilla. 

   



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!