lauantai 5. lokakuuta 2024

Huolenaiheena väsymys

Tällä hetkellä minua hiukan huolestuttaa väsymys. Nukun paljon, jos minulla ei ole menoja aamulla niin saatan nukkua vaikka kahteentoista asti. Menen nukkumaan siinä illalla yhdeksältä ja herään joskus jopa vasta kahdeltatoista aamupäivällä. Eli saatan nukkua vuorokaudessa sellaiset yli 14 tuntia! Ja siihen varsin usein sellaiset tunnin-kahden tunnin päivänokoset eli vuorokaudessa unen määräni saattaa yhteensä olla jopa 16 tuntia. 

Se on paljon ja minua mietityttääkin vaikuttaako joku lääke väsymykseeni vai johtuuko väsymykseni jostain muusta syystä. Voiko minulla olla esimerkiksi raudan puutetta. Aina ei kuitenkaan väsymys ole minulle ongelma ollut vaan se on alkanut olemaan ongelma jonkun parin edellisen vuoden ajan. No, käyn kuitenkin Klubitalolla kolmena päivänä viikossa ja Klubitalopäivinä koitan mennä ajoissa jo klubitalolle, ennen aamu yhdeksää niin silloin en nuku kovin pitkään vaan herään viimeistään vartin yli kahdeksalta. Minulla on kyllä ongelmia silloinkin herätä kellon soittoon siinä puoli kahdeksan aikaan ja nukun hetken vielä kellon soimisen jälkeenkin.

Väsymys minua huolettaa tällä hetkellä ja mietityttää miten käy kun minun pitäisi aloittaa viimeistään marraskuussa työkokeilu. No, on kuitenkin sanottu että se käy nopeasti kun oppii oikean vuorokausirytmin. Ehkä minun kannattaa ottaa tämä väsymys lääkärin kanssa puheeksi.

Nyt on jo lokakuu. Aika on mennyt nopeasti taas. Syyskuussa säästin ja pidin taukoa erilaisista viihdetapahtumista. Ostin elokuussa uuden kännykän ja osan siihen kuluneesta rahasta säästin syyskuussa takautuvasti kun en käynyt missään viihdetapahtumassa. Syyskuussa kävin ainoastaan HPK:n lätkämatseissa ja ne matsit olin maksanut jo kesällä edullisen kausikortin muodossa. Mutta nyt lokakuusta alkaen pitäisi minulla taas olla kalenteriin merkittynä viihdetapahtumia joihin menen. 

Pidän nykyään tarkkaan kirjaa joka kuukauden menoista ja kuluistani. Luulen että olen onnistunut säästämään tarkkojen laskelmien avulla hyvin rahaa tämän vuoden aikana. Kuukausittain minulta jää säästöön sellaiset 200 euroa ja näihin viihdetapahtumiinkin eli vapaa-ajan menoihin minulla on varaa pistää joka kuukausi rahaa sellaiset 200-300 euroa eli olenkin suht tyytyväinen tämän hetken rahatilanteeseeni.    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!