maanantai 19. syyskuuta 2011

Apupojan pesti ei riitä

Ilta-Sanomat pestasi viime viikolla Ville Heinon toimittajakseen. Poika väkertää jatkossa lehteen raportit Kerhon kotipeleistä. Heinolle työt Ilta-Sanomien avustajana ei riitä. Nuorukainen hamuaa vielä pidemmälle.

- En ole saavuttanut vielä tavoitteitani. Turha minun on henkseleitäni paukutella. Eivät kiekkoilijatkaan tee niin noustessaan liigrarinkiin. He jatkavat työtään kehittymisensä eteen edetäkseen huipulle. Niin teen minäkin. Tulevan kauden opiskelen omatoimisesti. Teen nöyrästi hommia Jatkoajassa ja IS:ssä ja keväällä pyrin lukemaan journalismia, Ville Heino sivaltaa.

Lahjoja toimittajan tehtäviin nuorukaisella omasta mielestään on.

- Tulokasvuoteni Jatkoajassa osoitti sen. Etenkin tekemäni haastattelu Jyrki Louhesta. Olen kehittynyt nopeasti ja minulla on kehittymiseen vaadittavaa intohimoa. Se vie minut pitkälle.

Pestinsä Ilta-Sanomissa Heino kokee mainiona ponnahduslautana.

- Minulle tarjoutui sauma pistää jalkani sinne oven väliin. Paiskiessani työni ahkerasti ja luotettavasti, niin ei tiedä, mitä sieltä urkenee. Mahdollista suurempaa roolia on jo väläytelty. Ainakin suhteet Ilta-Sanomiin voi olla hyödyksi minulle jatkossa.

Omista vahvuuksistaan Heino omaa selkeän näkemyksen.

- Osaan kirjoittaa kiinnostavasti. Osaan tiivistää ja jäsennellä tekstini. Olen myös hyvä keksimään otsikoita ja minulla on rikas verbaliikka. Teen parhaimmillani lisäksi mainioita haastatteluja. Tykkään keksiä kysymyksiä ja osaan mennä haastatteluissani "syvälle".

Nuorukainen tiedostaa myös heikkoutensa.

- En tiedä jääkiekosta riittävästi kirjoittaakseni kolumneja. Mielummin kyselen niiltä, jotka asioista paremmin tietävät ja kirjoitan heidän kommenttinsa teksteiksi. Kielitaitonikin on surkea. Varsinkin englantia on opiskeltava lisää. Minun on saatava myös suoritustasoni tasaisemmaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!