lauantai 26. tammikuuta 2013

Olen pääsemässä ongelmastani eroon

Voi pojat, minkä Jatkoaika.com on minulle tehnyt. Tämä jääkiekkoharrastelehti on tarjonnut ratkaisun yhteen elämäni isoimpaan ongelmaan. Se on muokannut siitä erittäin hiljaisesta ihmisyksilöstä edes hitusen rohkeamman persoonan.

Tämä on iso juttu. Asia, joka tulee minua joka tapauksessa hyödyttämään tulevaisuudessa tienasin rahani sitten mistä tahansa. Tai oikeastaan pidän kyseistä asiaa, niin suurena, että se on paljon arvokkaampaa kuin mahdollisen toimittajan uran luominen Jatkoaika.comin avulla.

Ujoudestani eroon pääseminen auttaa minua jo nyt arkielämässäni. Kaupassa käymiseni on sujuvampaa, kun ei tarvitse pelätä ihmisjoukkoja. Niin kuin ennen. Viihdyn työpaikallani enemmän, kun uskallan puhua työkavereilleni. Rohkenen nykyään jopa naurattaa heitä. Ennen toistelin vain sanaa "joo".

Ja tulen varmasti pärjäämään mahdollisissa työhaastatteluissanikin paremmin, kun vuorovaikutustaitoni ovat kohentuneet. Työn saantini saattaa helpottua.

Harvassa lienevät ne tahot, jotka olisivat moisen mahdollisuuden minulle pystyneet tarjoamaan. Ennen tuskailin ja surkuttelin ujouteni kanssa. Nyt olen Jatkoaika.comin avulla siitä vähitellen pääsemässä eroon. En voi kuin nöyrästi kiittää Jatkoaika.comia. Se on tekemässä mahdottomasta mahdollisen.

Tietenkin vuorovaikutustaitojeni petraaminen toimittajan harrastukseni myötä on edellyttänyt minulta itseltänikin päättäväisyyttä ja oma-aloitteisuutta. Alun alkaen ryhdyin tekemään haastatteluja osin senkin vuoksi, että tiedostin niiden tarjoavan minulle keinon kehittää keskustelutaitojani. Ja keinon rohkaistumaan ihmisenä.

Kun olen tehnyt haastatteluja haastattelujen perään ja tavannut paljon erilaisia ihmisiä, niin vuorovaikutustaitoni ovat parantuneet. Olen oppinut kohtaamaan ihmisiä ja keskustelemaan heidän kanssaan. Tämä on ollut yksi iso syy siihen, minkä vuoksi olen haastatteluja tiheällä tahdilla tehnyt.

Ja mikä parasta, nykyään olen jo jopa tykästynyt ihmisten kanssa keskustelemiseen. Se on aika iso muutos siltä vielä pari vuotta sitten hyvin hiljaiselta ihmiseltä.

Asiaa on osattava arvostaa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!