maanantai 11. maaliskuuta 2013

Ajattele oikein ja menesty!

Minun isoin ongelmani ja vastukseni on tällä hetkellä minä itse. Tai olen ainakin sitä ollut. Isoimmat ongelmani ovat väärä ajattelutapa ja uskon puute.

Näin minun pitää ajatella: Olen tällä hetkellä "väärällä" alalla. Osaan tehdä parhaimmillaan hyvää ruokaa ja pärjään hyvin keittiötöissä, mutta se ei silti ole minun "juttuni".

Restonomin koulutukseni ja keittiötyöt ovat mainio varavaihtoehto, mikäli minulla ei ole ja ei tule olemaan sen alan töitä, joka on se minun "juttuni".

Vikaa ei ole keittiöalan maistuvuudessa vaan minussa itsessäni. Tai ei se ole vikaa, se on vain sitä, että minulla on kykyjä enemmän kirjoittamiseen ja viestintään. Ne ovat minun "juttuni".

Itse asiassa minun kannattaa ajatella, että olen jo toimittaja, mutta työtön sellainen. Minun on ryhdyttävä tekemään sen eteen töitä, että saan joskus, jonain päivänä niitä toimittajan töitä.

Ja se työn teko päämäärääni kohtaan alkaa siitä, että pistän ajatteluni ja asenteeni kuntoon. Uskon ja luotan enemmän itseeni. Oikea ajattelutapa vie jo pitkälle.

Perehdyn lisää tuohon freelancer-toimittajan työstä kertovaan kirjaan, alan tyrkyttämään juttuja eri lehtiin ja opiskelen lisää viestintää. Siitä se lähtee!

Olen tästä edespäin toimittaja, kirjoittaja, joka koittaa tehdä juttuja eri aviiseihin. Muut tekevät lehtiä, minä teen juttuja. Sen olen ainakin jo tuosta freelancerin työstä kertovasta opuksesta oppinut.

En enää koita hakea keittiöalan hommia, mutta teen ekstrausvuoroja edelleen, mikäli satun niitä saamaan. Nykyaikana ei voi syljeskellä minkään alan töitä kohtaan vaan jalka on pidettävä oven välissä.

Ja ei toimittajan tai muita kirjoitustöitäkään ihan tuosta vain saa. Sen vuoksi on hyvä, että on koulutus ja edellytykset toimia toisellakin alalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!