torstai 28. maaliskuuta 2013

Olen voittaja

Eilen ikään kuin päättyi kolmas kauteni harrastetoimittajana. Tämä sen vuoksi, koska HPK meni ja tipahti puolivälierissä JYPiä vastaan. Nämä kolme kautta ovat olleet hienoa aikaa minulle. Todella hienoa aikaa.

Samalla, kun olen saanut harrastaa, niin olen myös kehittänyt itseäni. Oli joskus vuoden 2010 talvea, kun oivalsin osaavani kirjoittaa. Ja siitä lähtien olen kehittänyt itseäni niin kirjoittajana kuin toimittajanakin eteenpäin. Lähinnä itse itseäni valmentaen.

No se siitä ja ne näistä. Tuon kehittymisprojektini tietävät nyt jo luultavammin kaikki, jotka ovat elämääni lähemmin seuranneet.

Mutta, tuon toimittajaksi kehittymisprojektini lisäksi olen saanut kehittää itseäni myös ihmisenä eteenpäin. Ja se kehittymisprojekti on ollut liki pitäen merkittävämpi minulle kuin projektini kehittää itsestäni kirjoitusalan ammattilainen.

Jumalauta, siitä nyhveröstä on kasvanut ihminen, joka uskaltaa ja haluaa keskustella muiden ihmisten kanssa. Olen usein todennut, että tämä on isoin asia, jonka pystyin saamaan harrastukseni avulla. Olen saanut itselleni sosiaalisen rohkeuden.

Ja se merkitsee minulle niin paljon, että meinaa tippa tulla linssiini. Olen nyt jo voittaja. Siihen titteliin ei nimittäin vaikuta se tuleeko minusta isona toimittajaa. Olen nyt jo voittaja.

Kyllä, olen nyt jo voittaja.

En ole enää jumalattoman ujo persoona. En, nyt uskallan jopa naurattaa ihmisiä työpaikallani. Keskustella ventovieraidenkin ihmisten kanssa.

Huh, huh. Isoja sanoja, mutta faktaa kaikki.

On "helppoa" sitten joskus mahdollisesti todeta, että ei minusta tullutkaan toimittajaa ja toteuttaa vaikka se toinen unelmansa. Pistää pystyyn se oma ravintola- tai matkailualan yritys.

Se nimittäin on mahdollista, kun olen rohkaistunut. Olen saanut itselleni sosiaaliset taidot. Niitä ei sitten saakaan ihan joka paikasta itselleen. Mutta Jatkoaika on sen minulle mahdollistanut. Hieno harrastus.

Kun olen uutterasti ja monesti tehnyt haastatteluita, niin olen rohkaistunut ihmisenä. Olen hionut sosiaalisia taitojani.

Nöyrin kiitokseni sille kelle se kuuluu, Jatkoajalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!