keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Onneni on olla kahden alan taitaja

Olen pitkään puntaroinut sitä, että pitäisikö minun ajatella olevani keittiötyöntekijä vai toimittaja ja kumman alan hommia minun kannattaisi hakea.

Olen siinäkin ajatellut väärin. Ei ole mikään ongelma, että on edellytykset toimia kahdella alalla. Vaan se on mahdollisuus. Minulla on pätevyydet työskennellä keittiöalalla ja kohta omaan riittävät taidot toimia myös toimittajana.

Eli minulla tulee tulevaisuudessa olemaan työn saantimahdollisuudet kaksinkertaiset siihen verrattuna, että osaisin vain yhden alan työt.

Tietenkin on hyvä keskittyä yhteen alaan vain ja kartuttaa siltä alalta työkokemusta lisää, se poikii mahdollisesti isompia pestejä.

Mutta ainakin työttömyyden välttämiseksi jatkossa minulla voi olla hyvä ratkaisu siinä, että minulla on pätevyys kahdelta alalta. Kahden alan koulutus on mahdollisuus.

Ja vielä, kun opiskelemani alat ovat lähtökohdiltaan samanlaiset. Ne perustuvat asiakkaiden palvelemiseen. Keittiöalalla asiakkaita palvellaan ruoalla ja toimittajana niitä palvellaan jutuilla. Yksinkertaista, mutta jaloa.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!