perjantai 19. huhtikuuta 2013

Mihin tarvitsen autoa?


Minä en osaa ajaa autoa. Itse asiassa ajokorttinikin vanhentui pari vuotta sitten. En suorittanut autokoulun B-vaihetta ajoissa ja korttini vanhentui.

Kyllähän se harmittaa. Päähäni ottaa ja pännii. Joudun suorittamaan inssinkin uudelleen, että saisin ajaa autoa. Jonain päivänä. Silloin, kun koen tarvitsevani ajokorttia.

Nyt en koe tarvitsevani. Päinvastoin, olisi hullua pistää tällä hetkellä isoa tukkua rahaa autokouluun.

Mihin kaupungissa asuva nuori ihminen tarvitsee tuota muovista läpyskää? Mihin tarvitsen autoa? En mihinkään.

Asun hyvien kulkuyhteyksien päässä melkein kaikista niistä paikoista, joihin minun pitää kulkea. Työpaikaltani, jäähallilta, kaupoilta, keskustan viihdemestoista... Liki kaikkialle pääsen kävellen tai pyöräillen.

Ja nyt kun lumet ja jäät lähtivät, niin voin kyläillä siskoni perheeni ja isänikin luona sujuvasti pyörällä.

Mikäli minun on taas päästävä Hämeenlinnan seudun ulkopuolelle, niin käytössäni on monesti hyvät julkiset liikenneyhteydet.

Eli minulla ei ole mitään tarvetta ajokortille. Minun ei tarvitse surra sitä, että en onnistunut suorittamaan aikoinaan ajoissa tuota autokoulun B-vaihetta.

Pistän ajokorttiasiani sitten kuntoon, kun ja jos siihen on jonain päivänä aihetta. Nyt ei ole sen aika.

Nyt minulla ei ole tarvetta autolle.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!