keskiviikko 1. toukokuuta 2013

Kehossani asuu sisäinen yrittäjä


Iso haluni kehittyä toimittajaksi tai kirjoittaa paljon ei välttämättä johdu pelkästään intohimostani kirjoittamista kohtaan. Vaan se johtuu myös sisäisestä yrittäjästäni. Sisälläni on nimittäin aina, tai ainakin jo Kauhajoen kouluvuosista lähtien asunut sisäinen yrittäjä.

Ja tuon sisäisen yrittäjyyteni vuoksi olen myös sitoutunut niin vahvasti kehittymisprojektiini. Nautin asettaa itselleni tavoitteita, sitoutua vahvasti niihin. Ottaa vastuuta vetämistäni ”projekteista” ja pyrkiä saavuttamaan asettamani maalin.

Eli aivan kuin omaa yritystä pyörittäisit. Pääpiirteittäin. Sitä se sisäinen yrittäminen on.

Ja olen nauttinut ja nautin siitä, että esimerkiksi toimittajaharrastukseni parissa minulla on mahdollisuus asettaa itselleni usein tällaisia isompia tavoitteita ja pyrkiä toteuttamaan niitä.

Eli pyöritellä projekteja. On niitä sitten olleet yksittäiset haastattelujutut, Jatkoajan HPK-toimituksen vetäminen tai se isoin päämääräni, opiskeluni toimittajaksi. Olen vahvasti sitoutunut näihin projekteihini, joka toki johtuu pitkälti kiinnostuksestanikin mutta myös sisäisestä yrittäjästäni.

Kyllä, olen sen nyt paikantanut. Kehossani asuu sisäinen yrittäjä!

Ja tuo sisäinen yrittäjyys tulee minusta esille muuallakin. Työpaikallanikin. Yksittäinen työvuoronikin on ikään kuin minulle projekti, josta on selviydättävä hyvin. Ja pyrin sitoutumaan työtehtäviini mainiosti, olla vastuullinen ja antaa työpaikalleni hyvän panoksen vuorosta toiseen.

Suhtaudun työhöni siten, että aivan kuin kyseessä olisi oma yritykseni.

Elämässä on oltava tavoitteita, päämääriä ja projekteja. Oli ne sitten mitä tahansa. Sillä niihin sitoutuminen ja niiden toteuttaminen on nautinnollista puuhaa.

En ihmettelisi, jos minusta jonain päivänä tulee yrittäjä.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!