sunnuntai 9. kesäkuuta 2019

Kuviot ovat levällään

Asiat olivat omassa elämässäni kivasti levällään kun lähdettiin tähän kesään. Ja levällään ne ovat yhä. Elämässäni on tällä hetkellä odottavainen tunnelma, pitäisi verkkoja pitää vesillä sekä työ- että asuntomarkkinoilla. Tärkein tavoitteeni on työllistyä tämän kesän aikana, mutta myös uuden asunnon löytäminen ainakin Hämeenlinnasta olisi kiva juttu. 

Joskus minua jopa uuvuttaa tämän hetkinen elämän tilanteeni. Miten voi olla näin monta asiaa tulessa ja hoidettavana samaan aikaan. Siinä missä pitäisi töitä löytää ja niitä aktiivisesti hakea, niin pitäisi myös asuntoa etsiä. Muutto pois vihdoin täältä Länsituulesta on nyt ajankohtainen. Kuntoutumiseni on edennyt hyvin, minun pitäisi antaa tilaa uusille kuntoutujille ja itse muuttaa asumaan normiasuntoon. 

forest trees marked with question marks

Toisaalta nykyinen elämän tilanteeni uuvuttaa minua, monta asiaa on nyt hoidettavana ja huolehdittavana samaan aikaan. Toisaalta myös elämä on mielenkiintoista just tällä hetkellä, niin monta asiaa on tällä hetkellä avoinna. 

Sanotaan, että asioilla on tapana järjestyä ja toivottavasti se tulee pitämään kutinsa myös minun tilanteessani. Ykkös- ja tärkein tavoitteeni tällä hetkellä on työllistyä tämän kesän aikana. Töitä olen jo tehnyt työllistymiseni eteen ja olen töitä valmis jatkossakin tekemään. Kuusi viikkoa olen nyt työttömänä ollut ja näiden kuuden viikon aikana olen työhakemuksia lähettänyt yhteensä jo 46 kappaletta. Näistä työhakesmuksista vain kuuteen eli 13 prosenttiin on tullut myönteinen vastaus. 

Toki kielteistäkään vastausta en ole saanut kuin yhdeksään hakemukseen. Se on suuri määrä ja suuri prosenttiosuus mihin en ole saanut vielä lainkaan minkäänlaista vastausta. Peräti 31 työhakemukseen en ole saanut vielä vastausta. Tuo 31 hakemusta on kaikista työhakemuksista jopa 67 prosenttia. 

Asiat ovat just nyt kivasti levällään. Se huolettaa minua mutta toisaalta pitää elämän sitten mielenkiintoisenakin. Kesäni tulee kulumaan paljon töitä etsimällä. Tai toivottavasti tulee kulumaan, se on paljon siitä itsekuristakin kiinni kuinka hyvin saan itseni pidettyä aktiivisena työnhaussa. Mitä enemmän minulta löytyy itsekuria niin sen enemmän tulen todennäköisesti niitä töitä hakemaan tämän kesän aikana. 

Tavotteita on kiva asetella ja niin asettelen tavotteita myös työnhakuun liittyen. Ykköstavoite on edes lyhytaikainen työllistyminen tämän kesän aikana, toinen tavoite voi olla se että lähetän ainakin 30 työhakemusta per kuukausi. Sitten voin tuota prosenttilukemaa koittaa nostaa vähitellen ylöspäin, prosenttiosuutta siitä kuinka moneen työhakemukseen tulee myönteinen vastaus ja ainakin kutsu työhaastatteluun. Sitten voin myös koittaa hioa työhaastattelu- ja vuorovaikutustaitojani. 

Kivasti levällään ja auki on myös tuo asumistilanteeni. On puhuttu jo melko pitkään että minun kuntoutumiseni on edennyt niin hyvin että minun pitäisi muuttaa täältä Länsituulesta pois, asumaan normiasuntoon. Pärjäisin jo hyvin omillani, mitä nyt kotikuntoutuksesta voisi tarvittaessa tulla minua katsomaan joku kerran viikossa. Jos sitäkään. 

question mark neon signage

Mutta se asumistilanteenikin on niin auki. Muutanko ensin Hämeenlinnan sisällä jonnekin muualle? Entä jos saankin heti perään töitä jostain muualta Suomesta, muutanko jälleen ja sillä kertaa sitten Hämeenlinnan ulkopuolelle? Voiko minulla olla edessä jopa kaksi muuttoa lyhyen ajan sisään? Ja kenet saan muuttoavuksi? No kai ainakin kirkon kautta voi saada jotain muuttoapua... 

Mutta näitä asioita setvimällähän elämäni ja kesäni tässä kivasti kuluu! Hyvää alkanutta kesää blogini lukijoille!  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!