maanantai 26. elokuuta 2019

Kuinka kulutan viikkoni?

Onko tyhjä paperi haaste vai mahdollisuus? Kai se riippuu siitäkin millainen fiilis on kulloinkin. Nyt mietin kauan mitä kirjoittaisin tällä kertaa tänne blogiini. Vihdoin tajusin etten ole tainnut koskaan esitellä teille sitä miten kulutan tällä hetkellä viikkoni? Millaista elämäni on tällä hetkellä varsinkin arkisin?

person holding red and beige twin bell analog alarm clock

Se on uusi viikko jälleen lähtenyt tosiaan käyntiin. Tällä viikolla odotan varsinkin torstaina olevaa muuttopalaveria, torstaina ja lauantaina pelattavia HPK:n ensimmäisiä CHL-otteluita ja lauantaina alkavia koripallon MM-kisoja. 

Mutta minkälaista oma elämäni tällä hetkellä on? No minä olen tällä hetkellä niin sanotulla lomalla. Olen toimettomana lokakuun puoliväliin asti, jolloin minulla alkaa työkokeilu. Kesällä kulutin arkipäiväni hyvin pitkälti töitä ja asuntoa etsimällä. 

Tavoitteenani oli löytää kesän aikana sekä työtä että uusi asunto itselleni. Lopulta myös onnistuin saavuttamaan tavoitteeni ja nyt olenkin saanut melkein koko elokuun olla jo lomalla. Tai sitten olen passiivinen työtön, joka lähinnä nyt vain odottelee sitten muuttoruljanssin ja työkokeilun alkuja. Miten kukin tahtoo asian ilmaista. 

Tällä hetkellä olen siis toimeton, työtön ja varsin passiivinen sellainen. Odottelen tosiaan työrintamalla lähinnä vain tuon työkokeilun alkua joka alkaa siis lokakuun puolivälissä. Siinä on seuraava minun askelma työelämässä, kohti taas sitä varsinaista työelämää. 

Kuinka saan sitten toimettomana ja työttömänä varsinkin arkisin aikani kulumaan? Vielä viime vuonna kävin sentään työtoiminta Majakassa, aivan tuossa Länsituulen naapuritalossa mutta nyt olen sieltäkin jäänyt pois. En ole Majakassa käynyt sen jälkeen kun joulukuussa siellä lopetin työt. Ja oikeastaan se on tehnyt vain mielenterveydelleni hyvää, sillä en tykännyt tuosta paikasta. Siellä oli niin ahdistavaa ja tylsää. Plääh!

white ceramic mug and saucer with coffee beans on brown textile

No sentään Walonkulman Klubitalolla käyn vielä nykyäänkin. Pyrin käymään Klubitalolla vähintään kerran viikossa ja olemaan siellä kerralla sellaiset 2-3 tuntia. Siellä on varsin usein keittiötöitä tehtävänä ja se on ihan kivaa ja kiinnostavaa. Se on ihan miellyttävää tehdä jossain välillä jotain askareita, jotain työtehtäviä. Vaikka vain kerran viikossa.

Sitten täällä Länsituulessa teen välillä noita keittiöhommia. Maanantaisin minun vastuullani on kaksi kertaa päivässä pyyhkiä ruokasalin pöydät ja perjantaisin vien kaksi kertaa päivässä roskat ja hoidan päivällisvalmistelut eli laitan päivällisen sekä tarjolle että korjaan sen myös pois.

Osallistun aktiivisesti myös Länsituulen ryhmiin joita on ihan kivasti. Maanantaina on yhteisökokous, tiistaina on lempiryhmäni teemakahvila, keskiviikkona on musaryhmä, tiistaisin ja torstaisin on myös aamulenkit ja perjantaisin on toiveryhmä sekä lauantaisin juodaan kahvit ja grillataan sekä sunnuntaisin on sitten biljardiryhmä. 

Noihin ryhmiin osallistumisista tulee ihan kivasti sisältöä elämääni ja ne tuo myös säännöllisyyttä elämääni. On jokin säännöllinen rytmi elämässä kun osallistuu sekä noihin keittiötöihin että myös näihin eri ryhmiin. 

Siten minä yleensä kulutan viikkoni tällä hetkellä. Ja nyt odottelen tästä viikosta tulevan selkeästi taas jo positiivisempi. Odotan että nuo negatiiviset ajatukset jotka ovat jyllänneet päässäni kahden viime viikon ajan hiljalleen hiljentyvät. Surun läpikäyminen vie aikaa aina mutta nyt alkaa olemaan minun osaltani tällä kertaa surutyö tehty.

grey and black pen on calendar book

Tällä viikolla tosiaan odotan innoissani torstaina olevaa muuttopalaveria. Siellä käydään läpi kuntoutumistani, muuttoani ja kotikuntoutusasioita. Kun muutan tuonne Rinkelinkadulle niin siirryn kotikuntoutuksen puolelle asiakkaaksi ja tähän muutokseen liittyviä asioita käydään läpi torstaina. Tähän muuttopalaveriin kaiketi osallistuu sekä minä, minun tukihenkilöni täältä Länsituulesta, sosiaalipuolen työntekijä ja joku kotikuntoutuksen työntekijä.

Tämä viikko on myös sen vuoksi ihan kiinnostava sillä HPK aloittaa tällä viikolla CHL-urakointinsa. HPK pelaa kaksi CHL-peliä ulkomailla ja näitä on mielenkiintoista edes tulosten ja keskustelujen avulla seurata. Ja sitten ne lauantaina alkavat koripallon MM-kisat, niitä minä odotan! Oli onni huomata että YLEkin näyttää kisoista jopa 17 ottelua suorana lähetyksenä.

Hyvää alkanutta viikkoa teille blogini lukijat!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!