torstai 31. lokakuuta 2019

Aamuisin olen pirteimmilläni

Tykkään jollain tavalla aamuista. Aamut ovat mukavia. Työpäivinä olen useimmiten pirteimmilläni aamuisin. Nukun yleensä hyvin, sellaiset 8-10 tunnin yöunet niin olen aamulla heti virkeä ja aikaisin herääminenkään ei ole minulle ollut ongelma. Herään työpäivinä siinä kuuden aikoihin ja noin aikaisin herääminen ei ole vielä ottanut koville, menen ajoissa illalla maatekin niin ehdin kyllä nukkumaan hyvän pituiset yöunet. 

Voisin työpäivinä nukkua hieman pitempäänkin kuin kuuteen asti, mutta tykkään kun siinä on ennen töihin lähtöä myös lekotteluaikaa. Aikaa jolloin olen kotona hereillä aamulla. Herään työpäivinä kuudelta ja lähden töihin joskus seitsemän aikoihin eli siinä on tunnin verran aikaa olla hereillä kotona aamullakin. Tykkään siitä kun saan rauhassa heräillä uuteen päivään, tykkään kun ei tarvitse niin kiireellä lähteä aamulla töihin ja pidän myös siitä kun olen jo heti aamusta pirteä. Oikeastaan olen aamuisin pirteimmilläni. 

round gray stainless steel and white alarm clock displaying 12:15 time

Jo työpäivinä aamut ovat varsin kivoja, mutta vapaapäivinä eli yleensä viikonloppuisin ne aamut vasta kivoja onkin. Kun silloin varsinkin saa rauhassa heräillä uuteen päivään ja lekotella pitkän aikaa pelkässä yöasussa. Tai ei minulla varsinaista yöasua ole vaan nukun pelkät kalsongit jalassa. 

Minulla on tiettyjä rutineeja joita tulee tehtyä aamuisin. Varsinkin arkipäivien aamuina. Uuden päivän otan aamulla vastaan juomalla pari kuppia kahvia, katselemalla päivän Salatut elämät- jakson jo ennakkoon, syömällä aamupalan ja tekemällä eväät mukaani työpaikalle. 

No onhan ne työpäivien jälkeiset vapaat illatkin kivoja, mutta silloin olen yleensä työvuoron jäljiltä melko väsynyt. Työvuoroihin minulla kuluu usein yhteensä se seitsemän tuntia. Siihen kuuluu kuuden tunnin varsinainen työvuoro ja yhteensä tunnin työmatkat. Työmatkat teen yleensä kävellen. 

Jää siihen mukavasti vapaa-aikaa sitten arki-iltoihinkin, mutta se haittaa sitä vapaa-aikaa kun olen yleensä melko väsynyt työpäivien jälkeen. Odotan että totun entistä paremmin tähän työrytmiin ja en olisi enää niin väsynyt työpäivien jälkeen.

white ceramic mug on table

Ja kyllä minä siellä työkokeilussakin viihdyn. Tykkään kun hommia on riittävästi, hommat eivät ole kuitenkaan liiankaan vaativia ja työvuorot kuluvat nopeasti. Ja nyt minun työskentelyäni helpottaa sekin verrattuna kevään työkokeiluun että jalkani eivät ole enää kipeytyneet. Se auttaa työssä jaksamisessa, tekee työn teosta mielekkäämpää ja onhan se kiva vapaallakin kun ei tuhlaannu vapaa-aikaa siihen että kärsisi kipeistä koivista. 

Ja ihan mielelläni olen vielä ainakin toistaiseksi aamuisin myös lähtenyt sinne töihin. Ei ole tullut fiilistä että perkele kun tuollakin pitää käydä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!