tiistai 29. lokakuuta 2019

Lauantai joka rokkasi!

Vietin tässä lauantaina ihan super kivan vapaapäivän ja oikeastaan vapaan vuorokauden. Päätin tästä lauantaistani nyt kertoa teille blogini lukijoillekin.Minulla oli lauantaina vuorokausi täynnä mukavaa ohjelmaa ja vapaapäiväni sujuikin rattoisasti. Olin melkein koko vuorokauden pois kotoa ja palasin kotiini vasta joskus puoli kahdelta aamuyöllä.

Lähdin kotoani liikkeelle siinä yhdeksältä lauantai-aamuna. Ensimmäisenä minulla oli tarkoitus tehdä uimis-ja saunomisreissu Aulangon kylpylään. Minun kotoani on tuonne kylpylään matkaa noin kuutisen kilometriä ja päätin tehdä reissuni polkupyörällä. Ilmat olivat vielä suosiolliset pyöräilylle. Lähdin matkaan, mutta hetken poljettuani tajusin että olen unohtanut uimahousut kotiini. Jouduinkin palaamaan kotiini hakemaan uikkareitani, mutta en edes tiennyt mihin olin ne laittanut muuton jäljiltä.

person swimming in sea

Päätin silti käydä kylpemässä Aulangon kylpylässä. Jouduin vain ostamaan uudet uimahousut kylpylästä 19 eurolla kun eihän niitä vanhoja uimahousuja siinä kiireessä mistään löytynyt. No kylpyläreissulle tuli hintaa kiva summa kun uikkareiden lisäksi piti ostaa vielä 16 euron pääsylippukin kylpylään. No joka tapauksessa, uimaan ja kylpylään oli kova hinku päästä just silloin joten kaivoin kuvetta, maksoin koko lystin ja pääsin kylpylään.

Kylpylässä oli ihan kivaa olla. Saunominen oli nautinnollista. Ainoastaan allasosastolla olisi saanut olla enemmän altaita. Nyt siellä oli paljon porukkaa ja oli aika ahdasta uida. Kyllä siellä silti uida nyt just ja just pystyi ja vietin ihan kivan puolitoista tuntisen Aulangon kylpylässä. 

Aulangon kylpylästä lähdettyäni poikkesin kotimatkani varrella Hämeenlinnan teatteriin katselemaan näytelmän Gabriel, tule takaisin! Olin jo aamulla ostanut lipun teatteriesitykseen ja hyvä niin. Aikatauluni meni niin tiukoille, olin joskus paria minuuttia vaille yksi teatterilla ja esitys alkoi tasan kello 13. No onneksi olin tosiaan sen lipun ostanut jo aamulla valmiiksi, laitoin mukana olleen reppuni ja takkini narikkaan, maksoin narikkamaksun ja menin paikoilleni teatterisaliin. Teatterisalissa minun paikallani istui joku joten menin istumaan paria riviä kauemmaksi vapaalle paikalle. 

Teatterissa yleisö koostui pääosin iäkkäämmästä ihmisryhmästä, minun lisäkseni ei nuorempaa väestöä paljon ollut teatterissa. Itse teatteriesitys oli ihan hyvä, tosin ehkä se jäi silti lieväksi pettymykseksi. Odotin ehkä liikaa tältä näytelmältä kun olin sitä kuultu kehuttavankin. Teatteriesitys oli minun makuuni liikaa paikallaan junnaava. Olisi saanut olla niin sanotusti nopeatempoisempi. 

Teatteriesityksen jälkeen palasin kotiini syömään ja juomaan kahvit sekä hetkeksi hengähtämään. Teatteriesitys kesti noin kaksi tuntia ja kaksikymmentä minuuttia ja olin kotonani joskus kello 16 aikaan. Siinä sain noin 45 minuuttia hengähtää kunnes lähdin sitten lauantai-illan jääkiekkomatsiin Pohjantähti-areenalle.

Täällä Hämeenlinnassa kohtasivat lauantaina HPK ja Kärpät. Minä pidin tuosta lätkämatsista vaikka HPK siinä hyvän 3-0- johtoaseman menettikin ja hävisi pelin lopulta luvuin 3-4. Pelissä ei ollut lainkaan tylsää vaan matsi oli viihdyttävä, vauhdikas ja laadukas. 

ice hockey referee on ice rink

Lätkämatsin jälkeen lähdin sitten uudelleen Hämeenlinnan Verkatehtaalle. Siellä Verkatehtaan tiloissa toimii myös elokuvateatteri Bio Rex, joka oli seuraava osoitteeni. Kävin katselemassa sen uuden Joker-elokuvan. Tämä elokuva oli kyllä loistava, jännittävä ja mielenkiintoinen. Elokuvassa oli hyvää näyttelijätyötä ja se oli myös varsin koskettava. Pelkäsin vähän etukäteen miten sitä jaksaa olla paikoillaan taas yli kaksi tuntia mutta aika elokuvan parissa meni kuin siivillä. Viihdyin siellä leffateatterissa. 

No elokuva päättyi siinä joskus kello 22.45 ja sen jälkeen lähdin viereiselle Suisto-klubille. Suisto-klubille menin sen takia kun siellä esiintyi sinä iltana Mariska. Mariska on hiljattain julkaissut uutta musiikkia ja tämä oli ensimmäinen keikka missä Mariska kuulemma tuota uutta musiikkia livenä esitti. 

Minulla ei odotukset olleet keikkaa kohtaan kovin korkealla. Menin keikalle siitä huolimatta ja sain yllättyä positiivisesti. Mariska veti hienon keikan. Paljoa en odottanut mutta paljon sain. Mariska on hyvä laulaja ja onhan musiikki livenä melko usein ainakin viihdyttävää. 

group of people raising there hands in concert

No tällainen oli nyt tämä lauantaini. Joskus on kivaa käydä kodin ulkopuolellakin ns. viihteellä. Minulla on tavoiteena aina kerran kuussa pitää tällainen vastaavanlainen ja toiminnallinen vuorokausi. Hyvää se tekee! 

Ja jutun kuvat olen ottanut Unplashista. Ne on kuvituskuvia kun en ottanut juurikaan kuvia lauantaina. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!