maanantai 16. joulukuuta 2019

Kirje Joulupukille

Rakas Joulupukki,

Olen tänä vuonna ollut erityisen kiltti joten uskalsin kirjoittaa pitkän lahjatoivelistan. Tiedän kyllä että tänä vuonna joulusta on tulossa köyhä ja lahjojakaan ei tänä jouluna paljoa ostella. Mutta silti päätin kirjoittaa pitkähkön lahjatoivelistan jos siitä on sinulle lahjoja hankkiessa jotain iloa/hyötyä. Arvaan kyllä että kaikkea listalta en todellakaan saa, eikä minun tarvitse saadakaan.

Mutta haluasin saada tänä vuonna joululahjaksi HPK:n fanituotteita ja mestaruustuotteita. Minulle HPK merkitsee paljon mutta fanituotteita minulla ei ole kovin suurta määrää. Minulla olisi erityisesti tilausta uusille HPK t-paidoille ja puseroille sekä mestaruuspaidoille. Myös ne tänä vuonna kirjoitetut uudet HPK-kirjat olisivat täällä haluttua tavaraa. Näitä uusia HPK-kirjojahan ovat Oranssia kultaa, Hämeenlinnalaisia kiekkotarinoita ja HPK 90-vuotisjuhlakirja.

Haluaisin saada joululahjaksi myös kovasti muodissa olevan aktiivisuus- tai älyrannekkeen. Rannekkeen jolla voi mitata vaikkapa sykettä, käveltyjen askelten määrää, unen laatua ja niin edelleen. Sellaisesta voisi olla minulle paljon hyötyä ja iloa. Kävelen ja harrastan liikuntaa paljon joten tuollainen kapistus voisi olla minulle mielenkiintoinen. 

Nyt joulun aikaan olen tykästynyt asuntooni kun se on omasta mielestäni kivan tunnelmallisesti sisustettu joulukoristeilla. Jouluvaloja voisi asunnossani olla kyllä enemmän joten ne ovat toivomuslistallani myös. Mutta toivomuslistallani ovat myös erilaiset pienet ja isot sisustustavarat joilla sisustaa asuntoa silloinkin kun ei ole joulu. Yksi sisustustavaroista voisi olla sellainen rottinkikori johon voin kerätä postin mukana tulevia lehtiä.

Minulla on erityistä tarvetta myös käsi- ja kasvopyyhkeille, sillä olen vanhoja pyyhkeitäni käyttänyt satulan suojana ja ne ovat hukkuneet. Minulla onkin pyyhkeet vähissä ja toivoisin saavani joululahjaksi uusia pyyhkeitä. Ja erityisesti kasvopyyhkeitä. Tarvetta minulla on myös patakintaille jolla ottaa kuumaa ruokaa pois uunista. Vanhat alkavat olemaan jo varsin kuluneita! 

Keittiöön voisin haluta myös lisää pienempää tavaraa, kuten uusia kauhoja ja siten vähän isompaakin ja arvokkaampaakin tavaraa kuten uuden vedenkeittimen, uuden mikron ja tehosekoittimen. Uskoisin että noille kaikille tulisi olemaan kyllä käyttöä.

Hyödyllisiä lahjoja voisi olla myös ruokalahjat, tietenkin säilyvyys huomioiden. Ja lahjakortit vaikkapa vaatekauppoihin, ruokakauppoihin, teatteriin ja leffaan.

Aktiivisena penkkiurheilijanakin ilostuisin varmasti myös Urheilulehden vuosikerrasta. Tämä nyt voi olla vähän epärealistisempi lahjatoive, mutta jos tässä saa kaikkea toivoa maan ja taivaan väliltä.

Ja minullahan on käytössä varsin usein yhdet ja samat verkkarit. Joita en mielellään edes käyttäisi kuin lätkäpeleissä kun ovat nämä musta-oranssiset veryttelyhousut. Tarvetta olisikin uusille olohousuille ja verkkareille. Kokoani voisi olla vaikkapa L, XL ja XXL. Ja saahan näitä tarvittaessa kai joulun jälkeen vaihtaa kuittia vastaan. 

Keittiössä myös voisi piristää elämää uudet lautaset ja sitä paitsi vanhat lautaset ovat jo aika heikossa kunnossa. Astiasto tai ainakin uudet lautaset ovatkin myös toivomuslistallani. Laiskana tiskaajama minulle sopii myös kertakäyttöastiat.

Keittiön seinään puolestaan voisi piristystä tuoda uusi, ensi vuoden seinäkalenteri ja keittiötaulut. Sekä jääkaapin oveen voisi hyödyllisiä olla magneetit.

Minä luotan sinuun Joulupukki tänäkin jouluna. Etköhän sinä näiden lahjatoiveideni avulla saa loihdittua minullekin hyvät joululahjat.


four brown boxes




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!