lauantai 11. tammikuuta 2020

Työni jatkuvat Ilveskodissa

Tällä viikolla jatkoni Ilveskodissa sitten selkeni ja varmistui. Olen ollut Ilveskodissa työkokeilussa työeläkevakuutusyhtiön Varman kautta lokakuun puolivälistä lähtien. Tämä pesti kuitenkin loppuu nyt maanantaina. Mutta työkokeiluni ei lopu vaan jatkan työkokeilussa Ilveskodissa myös seuraavan ainakin kolmen kuukauden ajan, tällä kertaa Työvoimatoimiston kautta.

Minun työni jatkuvat siis sen nimisessä paikassa täällä Hämeenlinnassa kuin Ilveskoti. Olen Ilveskodin keittiöllä työkokeilussa. Olen ollut siellä työkokeilussa lokakuun puolivälistä lähtien. Ensimmäinen työkokeilusopimukseni päättyy nyt tammikuun 13.päivä mutta seuraava on jo allekirjoitettu ja se lähtee rullaamaan heti ensi viikon tiistaista alkaen ja ulottuu aina huhtikuun puoliväliin asti.



Minä jatkan mielelläni töitäni Ilveskodissa. Muut työntekijät ovat siellä erittäin mukavia, ystävällisiä ja lämminhenkisiä sekä tunnen oloni aina tervetulleeksi töihin mennessäni. Koskaan ei ole ottanut päähän lähteä aamulla töihin. Minun omat tavoitteeni työkokeilulle on saavuttaa täysi työkykyisyys ja saada jalkaa hyvän työpaikan oven väliin. Myös työkokemuksen kartuttaminen omalta alaltani on tärkeää, etenkin kuntoutumiseni jälkeen.

Olen vakuuttunut myös Ilveskodin keittiön ainakin ensisijaisen tarkoituksen olevan työkokelulleni saada minut jälleen työkykyiseksi omalle alalleni. Sitä ainakin keittiön emäntä vakuutti kun asioista puhuttiin. Ainahan näissä on mahdollisuutena se että joku työpaikka käyttää työkokeilua vain itselleen hyväksi saamalla riveihinsä ilmaista työvoimaa mutta en usko tässä tapauksessa olevan tällaisesta kyse. Vaan uskon että työkokeilusta tulee olemaan minullekin hyötyä.



On hienoa jatkaa työn tekoa. Elämässä on ihan eri lailla ihan mielekästä sisältöä ja elämässä on rytmiä. Elämä on ihan erilaista silloin kun käy töissä kuin silloin kun lorvailee vain kotona. Mutta se on hyväkin asia myös henkisesti että on töitä.

Toivon vain että raha-asioiden takia ei tarvitsisi paljoa tuskailla kun ei sitä jaksa työssä käyvänä kovin suurta paperirumbaa käydä läpi saadakseen tukia. Kelaltahan minun pitää työmarkkinatukea hakea työkokeiluni ajan ja toivon että saan sitä ihan riittävästi ja helpohkosti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!