perjantai 14. helmikuuta 2020

Hyvistä tuttavuussuhteista saa olla kiitollinen

Tänään on ollut ystävänpäivä. Minulla on ollut koko päivän ajan kiitollinen olo. Olen tajunnut että onnekseni useat tärkeät tuttavuussuhteet ovat säilyneet näihin päiviin saakka vaikka välissä on ollut varsinkin minulla itselläni vaikeitakin aikoja ja hölmöilyjä. Mutta silloinhan ystävyys ja tuttavuus varsinkin punnitaan kun on vaikeaa. Kuka silloinkin jää vierelle niin onkin vasta silloin hyvä tuttava ja hyvä ystäväkin.

Minulla oli vaikeaa varsinkin vuosina 2014-2015. Olin tuolloin lähes tulkoon rappioalkoholisti ja tein useita hölmöilyjä elämässäni. Mutta tästä ei käsittääkseni ole seurannut yhtään ainakaan totaalista välirikkoa ja tuttavuussuhteiden poikkipistämistä mistä saan olla kyllä kiitollinen. Yhä minulla on niitä tuttavuussuhteita olemassa joita minulla oli jo ennen sairastumistanikin mielenterveyssairaksiin ja alkoholismiin. Suhteita jotka ovat jo melko pitkäikäisiä.Ja onhan sitä tullut ilokseni myös uusiakin tuttavuussuhteita. 

orange, red, and pink rose flower

Saisin vaalia vain tuttavuussuhteitani paremmin. Olla paremmin ihmisiin yhteydessä. Ihmisiin jotka minulle kuitenkin paljon merkitsevät. En ole unohtanut heitä vaikka ei välttämättä ollakaan nähty aikoihin. Mutta ainahan onneksi asioiden tilaa voi koittaa parantaa ja tehdä kalenteriin tilaa ja aikaa enemmän tuttaville, kavereille ja ystäville.

Koen että minulla on pari hyvää ystävää, muutama kaveri ja tuttuja on sitten paljonkin. Ainahan hyviä ihmissuhteita voisi olla enemmänkin mutta on tässäkin tapauksessa muistettava vanha viisaus, määrä ei korvaa laatua.

Se tällä kertaa ystävyydestä. Minulla on ollut tänään sangen kiva päivä. Alkoihan viikonloppu ja minä olen ihan fiiliksissä ja innoissani viikonlopusta. Tänään Länsituulessa oli grillaustuokio. Grillattiin hyvällä porukalla makkaraa takkatulen ääressä ja rupateltiin. Mukavaa oli. Tänään olen tapojeni mukaan katsellut paljon myös urheilua, ampumahiihdon MM-kisoja ja lätkää tähän mennessä. Vielä koitan jaksaa katsella sitten yhden Valioliigaottelun eli jalkapalloa. 

black adidas cleats lean on white and black adidas soccer ball on green grass

Huomenna minulla on sitten edessä ihan toisenlainen päivä ja vuorokausi kuin vuorokausi penkkiurheillen. Ja olen ihan täpinöissäni tästä. Pitäisi aloittaa huomenna päivä aamupalalla hotelli Vaakunassa, siitä edetä tutustumaan Hämeenlinnan taidemuseoon ja museo Skogsteriin. Sitten osallistua HPK:n 90-vuotisjuhliin ja tämän jälkeen mennä uimahallille saunomaan ja uimaan sekä illalla sitten käydä ensin teatterissa, sitten leffateatterissa ja lopulta Irinan keikalla Suistolla. Illallakin ajattelin myös syödä jossain ravintolassa, todennäköisesti Fifth Avenuessa.

Kerran kuussahan minulla on tavoitteena viettää tällainen toiminnallisempi päivä mutta läheskään aina se ei ole esimerkiksi rahatilanteen vuoksi mahdollista. Nyt tällainen toiminnallinen päivä kuitenkin taas toteutuu ja se on hienoa.

Tänään näin myös että asiat kannattaa ottaa puheeksi ja niistä kannattaa rohkeasti kysyä.  Suunnittelin meneväni lauantaina uimahalliin ja olin hieman vihillä siitä että Ilveskodissa saattaa olla jokin etu työntekijöille tuonne uimahallille. No en jäänyt pohtimaan asiaa vain omassa päänupissani vaan kysyin asiasta suoraan ja sainkin sitten mutkien kautta itsellenikin tällaisen kortin jolla pääsee kaksi kertaa viikossa ilmaiseksi uimahalliin uimaan. Hieno etu!

Nythän minulla onkin hyvät edut käytössäni. Ilveskodissa saan aina arkipäivien ruoat ilmaiseksi, HPK puolestaan lahjoitti taas viime syksynä kaksi seisomapaikkakorttia Länsituulelle koko kaudeksi ja niillä minäkin olen tällä kaudella päässyt melko usein lätkämatsiin. Ja nyt tämä uimahallietu. Kyllä sitä on kiitollinen mieli näistä eduista.

Mutta vielä loppuun tätäkin kanavaa pitkin hyvät ystävänpäivätoivotukset kaikille bloginikin lukijoille! Ollaan vaiks enkeleitä toisillemme?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!