sunnuntai 23. helmikuuta 2020

Nuha tuli kylään

Minä olen tällä hetkellä kipeä. Nuha on tullut taas kylään. Oudosti tämä nuha alkoi minulla perjantaina aamupäivällä. Töissä huomasin että minulla on kurkku hieman arka, Varsin usein erilaiset  taudit ja sairaudet alkavat minulla jostain syystä yöllä mutta tämän kertainen nuha alkoi aamupäivällä. Nuhan alkamistavassa ei kyllä valitettavasti ollut mitään ihmeellistä. Minulla kun alkavat nuhat erittäin todennäköisesti aina kurkkukivulla ja se se on kivulias tauti kun nieleminen sattuu niin perhanasti.



Tälläkin kertaa nuha alkoi tosiaan aralla kurkulla. Kiinnitin perjantaina aamupäivällä töissä huomiota siihen että minulla on kurkku hieman kipeä. Perjantaina kärsin siitä kipeästä kurkusta, lauantai oli sitten hieman parempi päivä jo ja vointi oli selkeästi parempi kuin perjantaina mutta nyt sitten tänään sunnuntaina on nenä alkanut vuotamaan. Ja nenä on välillä tukossakin. Lauantai-sunnuntai välinen yö oli hiukan tuskainen. Ei tuo vuotava ja välillä tukossakin oleva nenä haittaa niin paljoa pystyssä ollessa mutta sitten kun menee makuuasentoon niin alkaa se vaivaamaan enemmän. Ja viime yö olikin melko levoton.

Perjantain työpäivä olikin sitten aika tuskainen. Kun minulla ainakin pienempikin nuha tekee olosta heti melko tokkuraisen. Eihän minulla muutenkaan hissi täysin ylös asti kulje mutta nyt perjantaina tuntui siltä ettei se hissi kulkenut oikein puoliväliinkään asti ja ajatus todella kangerteli. No kyllähän minä lopulta siitä perjantainkin työpäivästä selvisin mutta oli se normaalia vaikeampaa.

Lauantaina sitten pääsin vain lepäämään. Minulla oli lauantaina Länsituulen kausikortti varattuna mutta jouduin senkin varauksen perumaan ja katselin HPK:n pelin Tapparaa vastaan tv:stä. Saunaankaan en lauantaina mennyt saunavuorollani vaan pysyttelin tiukasti sisätiloissa. Teinkin sitten lauantaina oman tämän vuoden urheilun yhden vuorokauden katseluennätyksen. Katselin urheilua eilisen vuorokauden aikana yhteeensä 13 tuntia ja 35 minuuttia. Illalla piti vielä katsella NHL-kiekkoa mutta vointi alkoi olemaan jo sen verran väsynyt ja silmät siinä kunnossakin jo tiukan katseluputken jälkeen että ne kaipasi lepoa myös tv:stä. Ja meninkin ajoissa nukkumaan.

Siitä olin mielissäni että satuin tekemään jo torstaina makaronilaatikon viikonlopun ruoaksi valmiiksi. Ja muutenkin oli ruokaa kaapeissa. Ei tarvinnut viikonloppuna poistua kotoa edes kauppaan. 


Tai ainakin makaamaan sänkyyn. Unta en saanut kuitenkaan vasta kuin myöhemmin illalla. Ja nukkuminen nuhassa oli aika levotonta tosiaan. Nyt minulla on tuo hieman tukossa oleva ja välillä vuotavakin nenä. Kuumetta minulla ei ole. Eli enköhän huomennakin töihin pääse kun tämän päivän vielä lepään tiukasti kotona. Minun piti mennä tänään alunperin isän luona pitkästä aikaa käymään mutta se vierailu siirtyy nyt sitten taas ensi viikonlopulle.

Onneksi kotona nyt jotain lääkkeitäkin nuhaa varten oli varastossa. Ibumaxia ja yksi pussi Finrexiniäkin. Ensi kerralla kun apteekkiin menen niin täytyy ostaa lisää lääkkeitä myös tulevia nuhia varten. Sen tajusin nyt että on hyvä olla varuilta lääkkeitä kaapissa niin ei tarvitse kipeänä apteekissa käydä.

Mitään pahempaa nuhaa ei ainakaan vielä ole onneksi tällä kertaa ollut eli enköhän tästä selviä kun pari päivää lepään. Ja ei tarvitse töistäkään pois olla. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!