tiistai 25. helmikuuta 2020

Taas saikulla...

Soitin maanantai-aamulla työkokeilupaikalleni. Olin sunnuntai-maanantai välisen yön nukkunut tosi huonosti ja yhä myös se sunnuntaina kertomani flunssa vaivasi minua. Tai siitä se huonosti nukkuminenkin varmasti johtui, nenän tukkoisuudesta joka häiritsi etenkin makuuasennossa.

Soitin työkokeilupaikalleni maanantai-aamuna siinä seitsemän aikaa ja kerroin rehellisesti tilanteeni. Sanoin etten oikein tiedä mitä tekisin. Puhelimessa toisessa päässä oli Ilveskodin keittiön emäntä joka onnekseni oli tosi ymmärtäväinen ja ehdotti heti että olisin viikon kolme ensimmäistä päivää sairauslomalla. Se onnistuisi ilman lääkärin todistustakin. Jos flunssa ei ole hellittänyt otettaan torstaihin mennessä niin sitten pitäisi vasta käydä lääkärissä.



No niinhän siinä sitten kävi että olen taas sairauslomalla. Tällä kertaa flunssan takia. Sovimme että voin olla työkokeilusta pois tosiaan viikon ensimmäiset kolme päivää jonka jälkeen käyn tarvittaessa vasta lääkärissä tai sitten palaan töihin jos kuntoni sen sallii.

Tämä viikko onkin minun osaltani alkanut eritoten levätessä. Välillä olen maannut sängyssä ja sitten olen saattanut myös katsella rästiin jääneitä jaksoja Emmerdalesta ja katsella urheilua sekä pelata pitkästä aikaa playstationia. Tuollaista pientä viihdettä joka ei rasita kuitenkaan liikaa.

Eilen aamulla kävin myös kauppakeskus Goodmansissa täällä Hämeenlinnassa kaupassa ja apteekissa. Oli pakko käydä sillä oli haettava johtain rohtoja tähän flunssaan ja ruokaa ainakin kolmeksi päiväksi. Ja voi pojat ja miksei tytötkin, kuinka ne kävelymatkatkin tuntuivat silloin erityisen raskailta.

No apteekista ostin Otrivin Mynthol-nenäsumutetta ja Finrexiniä. Minusta tuntuu että nuokin ovat sen jälkeen sitten helpottaneet oloani. Tuo nenäsumutekin on vähentänyt nenän tukkoisuutta ja se näkyi varsinkin nukkuessa. Nukuin yhä viime yönä melko vähän aikaa sillä heräsin jo aamulla viideltä mutta sen ajan minkä nukuin niin sain kyllä tosi hyvin ja makeasti nukuttua. Ja minun unirytmiini voi nyt vaikuttaa sekin että olen nyt nukkunut todella paljon myös päivisin.



Oloni on nyt ihan ok. Juon tässä tällä hetkellä taas yhtä finrexin-juomaa ja sekin tuntuu tuovan olooni tosiaan helpotusta. Minun työmoraalinihan on töissä ollessani mielestäni melko korkealla ainakin yleensä ja siksi en kai niin mielelläni ole sairauslomallakaan. Olen mielestäni kova tekemään töitä ja tunnollinen sekä luotettava. Näiden ominaisuuksien vuoksi minun on vaikea olla toisaalta sitten taas levollisesti sairauslomalla ja tulee paljon miettineeksi ja puntaroineeksi sitäkin että olenkohan nyt tarpeeksi sairas ollakseni sairauslomalla.

Toisaalta onhan siinä se tarttumisvaarakin varmasti että ihan hyvä siinäkin mielessä että olein saikulla. En ole tartuttamassa muita työpaikalla tähän räkätautiin. Ja kun olen kerta luvan saanut olla saikulla niin ollaan sitten. Uskon että voin jo torstaina palata takaisin töihin!   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!