maanantai 14. joulukuuta 2020

Luukku 14: Kysymyksiä joulusta

Minusta paras joululeivonnainen on?

No jos on aivan pakko valita monien hyvien joululeivonnaisten joukosta se paras niin kyllä se sitten on itse tehdyt bebe-leivokset. Nämä bebe-leivokset ei nyt ole mitään perinteisiä joululeivonnaisia mutta luultavammin löytyy jälleen minun joulun kahvipöydästäni näitä. Itse tehdyt bebe-leivokset ovat vaan niin ihania maultaan. 

Vähän kuitenkin karsastan vastaamasta näihin tällaisiin kysymyksiin mikä on parasta joulussa tai mikä on paras jouluherkku, joululeivonnainen. Jouluna on ruoka- ja kahvipöydässä niin monenlaista herkkua että vaikea niistä on valita sitä just parasta. 

Ei tämä itse leipomani murokakkukaan hullumman makuinen ollut.


Minusta paras tapa valmistaa kinkku on? 

Minä ostan tänä jouluna kinkun suoraan siivutettuna Makulihan myyntipisteeltä. Makulihalla on niin herkulliset lihatuotteet että heiltä se kinkku kannattaa ostaa. Makulihan tuotteet ovat vaan hieman tyyriitä mutta minulla kun kinkun menekki jouluna on melko pientä niin voin hyvin ostaa Makulihan joulukinkkua jouluksi.

Minulle joulu merkitsee? 

Minulle joulu merkitsee erittäin paljon. Rakastan joulun viettoa ja se on mielestäni oikein kiva juhla. Joulussa tärkeintä on yleensä ollut lähimmäisten kanssa vietetty yhteinen aika ja joulun miellänkin tällaiseksi välittämisen ja rakastamisen juhlaksi. Tänä jouluna olen vain yksin joulun mutta eiköhän tiiviisti silti olla läheisten kanssa yhteydessä muun muassa tekstiviestein, puheluin ja whatsupein. 

Joulu merkitsee myös rauhoittumisen aikaa ja hyvin syömisen aikaa. Nautiskelun aikaa se joulu on parhaimmillaan. 

Minun joulupöydässäni pitää olla ainakin?

Näin tässä viime päivinä tällaiseen kysymykseen hauskan ja erilaisen vastauksen. Joulupöydässä pitää olla ainakin veitsi, haarukka ja lautanen. Nämä helpottavat kummasti syömistä!

No jos leikit jätetään sikseen niin kyllä joulupöydässä pitää olla ainakin näitä eri laatikoita kuten porkkana-, lanttu- ja perunalaatikoita sekä rosollia ehdottomasti kastikkeineen. Ja toki myös kinkkua ainakin pari siivua. 



Lapsena minusta paras joululaulu oli?

Luulen että nämä perinteiset lasten joululaulut eli Joulupuu on var... rakennettu ja Tip, tap sekä Kilisee kilisee kulkunen! Porsaita äidin oomme kaikki oli myös lapsena hauska laulu.

Minä muistan koulun joulunäytelmän jossa... 

Minä muistan aina sen näytelmän jossa minä ja kolme muuta poikaa olimme pukeutuneet pyyhkeisiin ja ryntäsimme lavalle vain laulamaan tai ehkä huutamaan että Huh, hah hei, kuka kiukaan vei! 

Joulurauhan julistuksen aikana minulla on tapana... 

No ennen meidän perheellä oli tapana aina joulurauhan julistuksen aikana syödä saman aikaisesti riisipuuroa. Tämä oli meidän perheen traditio silloin kun minä olin pieni ja ajattelin tänäkin jouluna taas keittää riisipuuron samoihin aikoihin. 

Sitten joulurauhan julistuksen aikana minulla on tapana vähän liikuttua ja taitaa sitä silmistä tipahtaa pari kyyneltäkin... 

Minulle tärkein joulunajan juhlapyhä on?

No ainakin joulun juhlapäivistä minulle tärkein on varmaan sitten kuitenkin se jouluaatto. Silloin on sitä perinteistä ohjelmaa ja se odotus huipentuu. Joulupäivänä sitten taas ollaan enemmänkin rauhaksiltaan ja otetaan levon kannalta. Mutta koska en ole aivan varma onko se jouluaatto nyt vielä virallinen pyhä? niin vastaan että minulle tärkein joulunajan juhlapyhä on joulupäivä. Joulupäiväkin on bruukannut olla hieno päivä. Silloin vielä kuitenkin se joulun tunnelma on läsnä ja silloin on saanut tutustua niihin saamiinsa joululahjoihin. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!