keskiviikko 17. helmikuuta 2021

Elämäni onnellisimpia päiviä "Ei tullutkaan julmaa löylytystä"

Tämä päivä jää historiaan. Tämä päivä on yksi minun elämäni toistaiseksi onnellisimmista päivistä. Tämä päivä nousee lähes niiden kaikkien minun elämäni onnellisimpien päivien rinnalle. Eniten onnen tunteita olen toistaiseksi kokenut niinä päivinä kun Ville Peltonen siivitti hattutempullaan Suomen kautta aikain ensimmäiseen MM-kultaan vuonna 1995, kun Suomi ryöpytti etenkin finaalin päätöserässä Ruotsia ja voitti toisen MM-kultansa vuonna 2011 ja kun Suomi voitti sitten sen miesten jääkiekkoilun kolmannen MM-kultansa vuonna 2019. 

Poikkeuksellisen onnellisia hetkiä olen myös kokenut silloin kun HPK voitti ensimmäisen jääkiekkoilun Suomenmestaruutensa vuonna 2006 ja toisen heti perään vuonna 2019. Onnellinen päivä minulle oli myös se kun valmistuin Seinäjoen ammattikorkeakoulusta restonomiksi 20.3 vuonna 2009. Ja huomattavan onnellinen olen ollut myös silloin kun siskoni on saanut tytön vuonna 2003 ja pojan vuonna 2011.  



Tämä päivä 17. helmikuuta on myös yksi onnellisimmista päivistäni, varmasti. Nyt tuli nimittäin seuraava iso jytky minun elämässäni. Blogiani aktiivisesti lukevat tietävät että jo viikko sitten koin ison jytkyn kun allekirjoitin työpaikkani Ilveskodin peräti koko loppuvuoden kattavan sopimuksen ja nyt heti perään sain kokea seuraavan ison jytkyn. Tänään sain lopullisen sinetin sille asialle että ulosottovelkani olen nyt saanut maksettua. 

Ulosottotiedoissa lukee nyt velkasumman kohdalla numerot 0,00 ja voi kuinka hyvältä nollat voikaan tuntua tässä tapauksessa. Ja lopullisen sinetin sain asialle kun varmistin velkasumman vielä ulosottovirkailijaltani. Mitään ei ole enää maksamatta, päinvastoin. Nyt ulosottotoimisto maksaa minulle takaisinpäin jo liikaakin maksamani noin 180 euroa. 

Vuonna 2014 elämäni lähti luisumaan kohti pohjakosketustaan. Ja siitä seurasi mielenterveys-ja alkoholiongelmia mutta myös talousvaikeuksia. Pahimmillaan minulla olikin vuonna 2019 ulosotossa velkaa noin 9500 euroa mutta mikä tärkeintä, vaikeudet olivat sittenkin voitettavissa. Ei seurannutkaan julmaa löylytystä sitten kuitenkaan vaan päämäärätietoista työtä kuntoutumisen eteen. Ja nyt vuonna 2021 on vähitellen mielenterveysasiat taas kunnossa, korkki pysynyt taas kiinni muutaman viime kuukauden ajan ja ulosottovelat kuitattu. 



Se on iso asia kuitenkin että raha-asiat ovat kunnossa. Nyt jatkossa on ihan eri asia käydä töissäkin kun ulosotto ei nappaa palkastani kuukausittain sitä noin 600 euroa. Maistuu varmasti työnteko ihan erilaiselta. Uskon ainakin tällä asialla olevan entisestään vaikutusta työmotivaatioon, positiivisessa mielessä. 

Oli iso juttu aikoinaan löytää työkokeilupaikakseni syksyllä 2019 sellainen työpaikka kuin ilveskoti. Asiani olivat varmasti muutenkin mennyt paljon hyvään suuntaan mutta onhan elämäni mennyt huimia askeleita eteenpäin sinä aikana kun olen Ilveskodissa töissä ollut. Tästä on hyvä jatkaa! 

Nyt voin vaan miettiä mistä näitä onnen hetkiä nyt oikein satelee? Edellinen viikko on ollut minulle huima. Nyt voin huutaa ilosta ja vapaudesta ja miettiä miten matkasin tänne läpi ongelmieni. Lähes voittajan fiilis! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!